בארץ

חרבות ברזל, היום ה-24: צה"ל שחרר חיילת שנחטפה, הירי נמשך

ירי פצמ"רים לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון. מטחים כבדים לדרום הארץ, אותרו נפילות בנתיבות ובמועצה האזורית חוף אשקלון. מטחים גם לעבר אזור ירושלים. מחבל דקר שוטר בתחנת הרכבת הקלה בבירה. הפעילות הקרקעית המצומצמת של צה"ל ברצועה נמשכת, במסגרתה אותרה גופתה של אחת החטופות. חייל צה"ל נהרג כתוצאה מהתהפכות טנק, שלושה נפצעו. צה"ל עדכן בהמשך הפעילות הקרקעית הנרחבת
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, חיים גולדברג, מיכאל גלעדי, נאסר ישתייך)
המערכה הכבדה של ישראל בעזה, מלחמת חרבות ברזל, נכנסה הבוקר (שני) ליומה ה-24. יותר מ-1,400 אזרחים וחיילים נרצחו ונפלו החל ממתקפת הפתע של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר ועד היום. כ-240 ישראלים חטופים נמצאים בעזה, וכ-4,000 פצועים עדיין גודשים את בתי החולים ברחבי הארץ. בינתיים, ישראל ממשיכה במתקפה בזירה הצפונית שמרעישה בימים האחרונים וגם בגזרת יהודה ושומרון.
הלחימה הבלתי-רשמית של ישראל בצפון הארץ גובה קורבנות. הבוקר הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. רס"ל (במיל') ינון פליישמן (Yinon Fleishman) בן 31, מירושלים, לוחם שריון בגדוד 71, עוצבת הברק, שנהרג אמש כתוצאה מהתהפכות טנק בצפון הארץ. באירוע נפצעו עוד שלושה לוחמים. במהלך הלילה בוצע ירי רקטי לעבר הגולן משטח סוריה. מטוס קרב של צה"ל תקף את המשגרים מהם בוצע הירי. 
דובר צה"ל מעדכן כי הצבא ממשיך בהרחבת הפעילות הקרקעית ברצועת עזה. בהיתקלויות עם מחבלים ברצועת עזה, חיסלו לוחמי צה"ל עשרות מחבלים אשר התבצרו במבנים וניסו לפגוע בכוחות. במהלך אחד מהאירועים, כלי טיס בהכוונת הלוחמים בשטח תקף מבנה כינוס של ארגון הטרור חמאס ובו יותר מ-20 מחבלים.
במהלך הלילה, לוחמי צה"ל בשטח הרצועה זיהו מחבלים חמושים ועמדה לשיגור נ"ט במרחב אוניברסיטת "עזהאר" ברצועה והכווינו מטוס קרב שתקף אותם. בנוסף, ביממה האחרונה נתקפו כ-600 מטרות ביניהן מחסני אמצעי לחימה, מקומות מסתור וכינוס של פעילי חמאס ועמדות נ"ט. 
ערוץ אל-ג'זירה הקטארי מדווח על הפצצה ישראלית מסיבית בסביבת בית החולים אל-קודס באזור תל אל-הווא במערב עזה. בד בבד, מנהל בית החולים א-סדאקה הטורקי בעזה טען כי נגרמו נזקים גדולים למבנה בעקבות הפצצות חוזרות ונשנות בסביבת בית החולים. בנוסף דווח על ניתוק רשת התקשורת והאינטרנט בצפון הרצועה
בגזרת יהודה ושומרון, הפלסטינים מדווחים על שני מחבלים הרוגים בג'נין עקב חילופי אש עם כוחות צה"ל. כמו כן, כוחות צה"ל ביצעו מעצרים נרחבים של פעילי חמאס בגזרת שכם. בתים עלו באש בעקבות ההתקפה, ועל פי דיווח פלסטיני כוחות ההנדסה של צה"ל הרסו בג'נין אנדרטאות של מחבלים. 

מתוך הכניסה המוגבלת של צה"ל לשטח רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
02:00: הג'יהאד האסלאמי הודיע כי שני מחבלים של הארגון חוסלו בניסיון חדירה אווירי מלבנון לאזור חניתה. על פי דיוחים בסוריה, חיל האוויר תקף אתרים של המיליציות הפרו-איראניות בדרעא, דרום המדינה.
04:43: התרעת צבע אדום בנתיב העשרה. הרוב המוחלט של הירי שמבוצע מעזה ביממה האחרונה הוא ירי פצמ"רים. הירי מכוון בעיקר כנגד הכוחות הפועלים בתוך הרצועה ולעבר העורף הצבאי וקו הגבול בניסיון לפגוע בריכוזי צבא.
05:41: כוחות צה"ל בשימוש D9 הרסו את שער הכניסה למחנה הפליטים ג'נין.
08:30: המרכז הרפואי לגליל בנהריה מדווח כי הובאו אתמול בערב ארבעה פצועים מתקרית הטנק הלילית, מתוכם שניים במצב אנוש. למרבה הצער, במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה) נקבע מותו של אחד הפצועים, בן 31 מירושלים. כמו כן הובא מטופל בן 33,  תושב הצפון, במצב אנוש, כשהוא מחוסר הכרה. 
הוא הוכנס בדחיפות לניתוח נוירוכירורגי, שבסיומו הועבר לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי ונשימתי. מצבו עדיין אנוש והוא מורדם ומונשם. פצוע בן 28 מחיפה מאושפז אף הוא במחלקה לטיפול נמרץ, במצב בינוני. פצוע רביעי, בן 26 מעפולה, מאושפז במחלקה כירורגית במצב קל.
עד כה הובאו למרכז הרפואי לגליל 348 נפגעים ופצועים מאז תחילת הלוחמה, רובם שוחררו לבתיהם או לבתי חולים אחרים
 
08:49: לאחר שעות ספורות בהן נשמר שקט יחסי ביישובי הדרום, חודש ירי אינטנסיבי כבד לשטח ישראל. תוך שתי דקות, נשמעו אזעקות בעיר נתיבות, ביישובים בית הגדי, נחל עוז, מעגלים, גבעולים, מלילות, שרשרת, זמרת, שובה, כפר מימון ותושיה, תקומה, חוות יזרעם, עלומים, שיבולים ושוקדה.
על פי דיווחים, המטח לנתיבות ולעוטף עזה היה כבד במיוחד: בין 30-40 שיגורים נורו מהרצועה. מרבית הירי יורט או נפל בשטחים פתוחים, למעט שלוש נפילות בעיר נתיבות, כאשר אחת מהן היא פגיעה ישירה בבניין - ללא נפגעים.
10:10: במהלך פעילות צה"ל ברצועת עזה, נמצאה גופתה של שני לוק, אחת הצעירות הישראליות שבילו במסיבה ברעים שנחטפו והושמו בשבי החמאס. חטיפתה תועדה בידי החמאס, היא עונתה והוצגה לראווה על ידי מחבלי ארגון הטרור בעזה. 
 
10:51: אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב כיסופים בעוטף עזה.
11:07: פיגוע דקירה בתחנת רכבת הקלה בירושלים. על פי דיווח מד"א והמשטרה פצוע אחד באורח קשה מאוד אך יציב נמצא במקום, והמחבל נוטרל. מחבל דקר שוטר סמוך לתחנת מנדלבאום בכביש 1 בירושלים. כוחות פתחו במרדף אחרי החשוד ונטרלו אותו. 
11:25: התחדש הירי הרקטי לעבר אשדוד ואשקלון. אזעקות נשמעו גם בכרמיה, ניצן, ניר גלים, בני דרום ויישובים נוספים. יותר מ-10 יירוטים בוצעו. דיווחים על כמה נפילות של רסיסי רקטה ברחבי הערים. 
המועצה האזורית חוף אשקלון מעדכנת על רסיס של גג שאותר באחד המושבים במועצה. אין נפגעים או נזק. חמאס לקח אחריות על הירי לאשדוד. דוברות עיריית אשקלון הוסיפה כי בעקבות המטח לאזור התעשייה הדרומי, אותרה נפילה בחצר אחד המפעלים.
 
13:19: ירי פצמ"רים בוצע לפני זמן קצר לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון. צה"ל תוקף בתגובה את מקור הירי. 
13:23: עקב אירוע בטחוני ביפתח, תושבים השוהים בקיבוץ מתבקשים להיכנס למרחבים המוגנים. כל הדרכים באזור סגורות לתנועה. 
13:35: אזעקות צבע אדום נשמעו בקיבוץ נתיב העשרה שבעוטף עזה.
13:50: אזעקות צבע אדום נשמעו שוב בקיבוץ נתיב העשרה.
13:55: דובר צה"ל חושף: כוחות צה"ל ממשיכים בשעות האחרונות בפעילות הקרקעית ברצועת עזה. בהיתקלויות עם מחבלים, לוחמי צה"ל בסיוע כלי מסוקי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק שהכוונו על ידי הכוחות, חיסלו חוליות שניסו לפגוע בכוחות. הלוחמים גם השמידו תשתיות טרור ביניהן עמדות נ"ט ועמדות שיגור נוספות.
כמו כן, כוחות צה"ל בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ חיסלו פעילים בארגון הטרור חמאס בהם- ג׳מיל באבא, מפקד הכוח הימי במחנות המרכז, מחמד צפדי, מפקד מערך הנ"ט בגדוד תפאח, מוואמן חגאזי, פעיל בולט של מערך הנ"ט בגדוד תפאח ומוחמד עוודאללה שהיה בכיר בלשכת מטה הייצור של ארגון הטרור חמאס.
14:00: מטח נורה לעבר באר שבע דרום, באר שבע מערב, באר שבע מזרח, באר שבע צפון, אופקים וחצרים.
14:30: מטחים כבדים נורו לעבר אזור ירושלים: אפרת, נווה דניאל, ירושלים - דרום, אורה, עמינדב, בית מאיר, נווה אילן, שורש, ירושלים - מערב, אבן ספיר, אזור תעשייה הר טוב - צרעה, אשתאול, מסילת ציון, נחם. בתוך כך, אין דיווחים על נפגעים כאשר 6 רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל ורקטה אחת נפלה בשטח פתוח בגוש עציון. השיגורים הגיעו במהלך שידור של חדשות 12, שעצרו את המהדורה.
14:40: מטח נוסף נורה לעבר חצרים, באר שבע דרום, באר שבע מערב ואופקים. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.
15:00: אזעקת צבע אדום נשמעה בגליל המערבי בבצת, שלומי, חניתה, ראש הנקרה, לימן, אזור תעשייה אכזיב מילואות, אבשלום ויבול. נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים. ארגון חיזבאללה לקח אחריות על המטח האחרון אל הגליל המערבי.
15:05: מטח נוסף, נורה אל עבר הדרום וכעת על ישובים שדה אברהם, שלומית פרי גן ותלמי יוסף.
15:15: ארגון חמאס שחרר סרטון של שלוש חטופות מן השבי. 
15:45: בתגובה לירי לגליל המערבי: צה"ל תוקף עמדות חיזבאללה.
16:10: אזעקה באלקוש שבגליל המערבי. 
17:20: קנצלר גרמניה על רצח שני לוק: "מראה את הברבריות של החמאס, חייבם למצות איתו את הדין".
17:40: אזעקת צבע אדום נשמעה בשפלה, בראשון לציון, נס ציונה, לוד, בית דגן, חמד, משמר השבעה, אחיעזר, זיתן, יגל, ניר צבי, תעשיון צריפין, אירוס, בית חנן, בית דגן, גן שורק, נטעים עיינות ופארק תעשיית פלמחים, נכון לשעה זו לא התקבלו דיווחים על נפגעים.
18:10: בעקבות המלחמה מועדי החורף של בחינות הבגרות ידחו.
צה"ל פרסם שמות של שלושה חללי צה"ל נוספים שנפלו מאז שהחלה המלחמה:
רס"ן ד"ר יאיר זלוף, בן 32 מתל מונד, מפקד הפלוגה הכירורגית בחטיבה 401. נפל ב-10 באוקטובר.
סא"ל מידן ישראל, בן 35 מירחיב, מפקד הספקה פיקודי בפיקוד הדרום. נפל ב-25 באוקטובר.
סגן (מיל') מאור רפאל שלום, בן 47 מערוגות, לוחם ימ"ל. נפל ב-7 באוקטובר.
19:15: ראש הממשלה בנימין נתניהו, בירך על חזרתה של אורי מגידיש ובירך את צה"ל והשב"כ על על ההישג החשוב הזה.
21:05: אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות ובעוטף עזה בישובים איבים וניר עם.
21:26: אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה בישוב נתיב העשרה. 
21:27: אזעקת צבע אדום נשמע באזור השפלה: בראשון לציון - מזרח, משמר השבעה, בית דגן, ראשון לציון - מערב, גנות, חמד, בית חנן, בית עובד, גן שורק, אירוס, נס ציונה, נטעים ופארק תעשיות פלמחים. כמו כן צבע אדום נשמע גם באזור דן: חולון, רמת גן, אור יהודה ואזור.
23:00: נתניהו וביידן סיכמו על הרחבת הסיוע ההומניטרי לעזה ו100 משאיות יכנסו בכל יום לרצועה. רסיסי רקטה אשר נפלה בראשון לציון גרמה לנזק במספר בתים פרטיים בעיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה