בארץ

חרבות ברזל, היום ה-23: ירי בגליל, מספר החטופים בעזה עלה

צה"ל הכניס הלילה כוחות קרקעיים נוספים לרצועה והעמיק את הפעולה הקרקעית, 450 מטרות טרור הותקפו. במסגרת הפעילות, קצין נפצע קשה מפגיעת פצמ"ר ולוחם נפצע בינוני בחילופי אש. מטחים כבדים לעבר יישובי עוטף עזה, לשרון ולמרכז. רסיסי רקטה נחתו בראשון לציון. ירי מנשק קל לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון, מרגמות נורו להר דב. כוחות צה״ל הרסו הלילה את דירתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בו נרצחו לאה (לוסי), מאיה ורינה די ז"ל
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין, עבד רחים כתיב, דנה קופל/POOL, לירון מולדובן)
היום (שישי) החל יומה ה-23 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים. בינתיים, בישראל פרסמו בין היתר כי המטה של חמאס יושב מתחת לבית החולים 'שיפאא' בעזה, בו מטופלים אלפי אזרחים, בחמאס כמובן מכחישים את הטענות.
בין היתר, הודעה חריגה של נתניהו הלילה בחצות. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדיווחים שגויים: "בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונת החמאס לפתוח במלחמה".
מועצת הביטחון של האו״ם תתכנס לדיון פתוח בעקבות המלחמה ביום שני הקרוב. ‏שר ההגנה הסעודי יבקר בוושינגטון ביום שני על רקע החשש ממלחמה אזורית. דווח ב-CNN כי: משטרת ניו יורק סגרה זמנית את גשר ברוקלין בעיר עקב הפגנה פרו-פלסטינית גדולה.
05:30: במהלך הלילה נרשמו ‏דיווחים ראשוניים בסוריה על הפגזות באזור קוניטרה שליד הגבול עם ישראל, על דיווח בסוריה: ישראל תקפה באמצעות ירי ארטילרי באזור קוניטרה בדרום המדינה.
06:00: כוחות צה״ל הרסו הלילה במחנה הפליטים עסכר בשכם את דירתו של המחבל, פעיל חמאס, שביצע את פיגוע הירי בו נרצחו לאה (לוסי),  מאיה ורינה די ז"ל בצומת חמרה בבקעת הירדן.
06:30: הירי לעוטף חודש עם מטח לאזור נתיב העשרה.
07:00: צה"ל פרסם את רשימת בכירי החמאס שהצליח לחסל עד כה.
08:10: אלמוג בוקר מדווח: הפעילות הקרקעית ברצועת עזה מתרחבת: צה"ל הכניס הלילה כוחות קרקעיים נוספים לרצועה והעמיק את הפעולה הקרקעית.
08:45: דובר צה"ל הודיע: מטוסי קרב של צה"ל תקפו ביממה האחרונה מעל ל-450 מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו היו מפקדות צבאיות, עמדות תצפית, עמדות ירי נ"ט ועשרות מנהרות תת קרקעיות של ארגון הטרור.
במסגרת הרחבת פעילות הכוחות הקרקעיים, צוותי הקרב המשולבים תקפו חוליות מחבלים שניסו לפגוע בכוחות וחוליות שתכננו לבצע ירי נ"ט וכן הכווינו כלי טיס למטרות מהקרקע. במהלך הלילה, קצין צה"ל נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת פצמ"ר בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני במהלך היתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה. הקצין והלוחם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
09:40: דיווח בניו יורק טיימס: בממשל ביידן מעריכים שישראל קיבלה את העצות האמריקניות בנוגע לכניסה קרקעית ממוקדת ולא מסיבית, ו"שיפרה" את תוכנית המלחמה לאחר שיחת הטלפון בין שר ההגנה לויד אוסטין ושר הביטחון יואב גלנט.
10:00: מטח כבד לעבר ישובי העוטף - נחל עוז, ניר עוז, מגן ונירים.
10:15: המטחים לעוטף נמשכים: צבע אדום נשמע שוב בקיבוץ נחל עוז.
10:30: בוצע ירי על מוצב בגבול לבנון, צה"ל משיב בירי ארטילרי משלו. במקביל, אזעקות נשמעו בישוב ניר יצחק שבעוטף.
11:00: הירי הרקטי לאזור עוטף כעזה נמשך, צבע אדום בקיבוץ נירים.
12:00: מטח כבד נורה ליישובי השרון: גבעת חן, הרצליה - מרכז וגליל ים, רעננה, הוד השרון, כפר מל''ל, כפר סבא, רמות השבים. בנוסף, מטח כבד לעבר המרכז: חולון, ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, משמר השבעה, תל אביב  - עבר הירקון, רמת השרון. על פי דיווחים כיפת ברזל יירטה שלושה שיגורים מעזה.
12:20: בעקבות המטח האחרון: משטרת ישראל הודיעה כי שוטרי תחנת ראשל״צ וחבלני משטרה של מחוז מרכז פועלים כעת על מנת לבודד זירת נפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. בשלב זה לא ידוע על נפגעים ולא ידוע על נזק.
13:00: דובר צה"ל הודיע כי זוהו לפני זמן קצר מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפלו בשטח פתוח, כוחות צה"ל מגיבים  באש לעבר מקורות הירי. זו תקרית שנייה היום בגבול לבנון אחרי שמחבל פתח בירי מנשק קל לעבר מוצב צה"ל ונמלט מהמקום, גם באירוע הזה לא דווח על נפגעים.
13:30: מטחים נורו לעוטף כזה לעבר הישובים נתיב העשרה וכפר עזה. בכלל המטחים שנורו היום לעוטף לא דווח על נפגעים או נזק.
14:15: דובר צה"ל הודיע: דובר צה"ל: כוחותינו ממשיכים בפעילות הקרקעית בצפון רצועת עזה; חוסלו מחבלים בשטח הרצועה. כלי טיס של חיל האוויר שמוכוונים על ידי כוחות צה״ל תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חמאס, בחלקם שהו מחבלים של הארגון. בנוסף, הותקפו עמדות נ"ט, עמדות תצפית ותשתיות צבאיות. הכוחות חיסלו מחבלים שירו לעבר הכוחות  וכן מחבלים שזוהו בקו החוף במרחב זיקים בשטח רצועת עזה.
14:20: משרד הבריאות של חמאס בעזה טוען: 8,005 הרוגים פלסטינים ו-20,242 פצועים - מתחילת המלחמה.
14:30: מטחים נוספים נורו לעוטף עזה ליישובים נירים, עין השלושה ופטיש.
14:40: ‏הג'יהאד האיסלאמי מודיע כי אחד מבכיריו - ד"ר תיסיר אל־ר'וטי, חוסל עם משפחתו בתקיפה של צה"ל ברפיח.
14:45: מטח נוסף נורה לעבר עוטף עזה, כשהפעם שוב נשמע צבע אדום בקיבוץ נתיב העשרה.
15:50: הפנטגון פרסם תמונה של המשחתת ששלח לחופי הים התיכון ורשם: "תמיד מוכנים, תמיד צופים".
16:15: הנשיא הרצוג נפגש בשעה זו עם נציגי משפחות החטופים בבית הנשיא בירושלים. נמסר כי: "בימים הקרובים צפוי הנשיא להיפגש עם נציגים נוספים". 
16:55: אזעקת צבע אדום נשמע בצפון הארץ באזור ראש פינה וחצור הגלילית. נכון לשעה זו לא התקבלו דיווחים על נפגעים. 
17:11: דובר צה"ל מוסר כי זוהו שלושה שיגורים אל עבר ישראל משטח לבנון כאשר אחד משלושת הטילים נפל בשטח פתוח. נכון לשעה זו צה"ל פועל ומגיב בירי אל עבר מקורות השיגור. 
17:13: התראת צבע אדום נשמעה קיבוץ בארי שבעוטף עזה.
17:30: כוחות צה"ל ניהלו קרב מול חוליית מחבלים אשר ניסתה לחדור לשטח ישראל בסמוך למעבר ארז. לאחר זיהוי לוחמי צה"ל הגיבו באש, הרגו מספר מחבלים ופצעו כמה מהם.
17:33: אזעקת צבע אדום נשמעה בקריית שמונה שבגליל העליון, נכון לשעה זו לא התקבלו דיווחים על נפילות או פצועים. 
17:50: מגן דוד אדום מוסר כי בירי הרקטות האחרון מלבנון, רקטה אחת פגעה בבית בעיר קריית שמונה.
18:14: צבע אדום נשמע בשלומי ובבצת שבגליל המערבי, במקביל צה"ל משיב באש בעקבות 6 הרקטות שנורו לפני זמן קצר אל קריית שמונה.
18:16: אזעקת צבע אדום נשמעה בנהריה. 
20:30: צה"ל תקף חוליית נ"ט ופעיל חיזבאללה שניסה לשגר רחפן אל עבר קיבוץ מנרה שבצפון הארץ. ראש הממשל שוחח פעם נוספת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לפי שעה לא נמסרו פרטים על השיחה עצמה.
21:15: פיקוד העורף: ממחר ניתן לקיים לימודים באשדוד ובגן יבנה, תחת הגבלות. דובר צה"ל מדווח כי מספר החטופים עומד על 239
21:20: לפי דיווחים מנמל התעופה במחצ'קלה, בירת דגסטן ברוסיה, המוני מוסלמים ופרו-פלסטינים ניסו לפגוע בנוסעי מטוס שהמריא מנמל התעופה בן גוריון.
21:35: גורם ביטחוני טוען כי ישנו מספר מצומצם של ישראלים במטוס בדגסטן וכעת פועלים על מנת שימריאו למוסקבה.
22:40: אזעקת צבע אדום במושב שנירים שמועצה אזורית אשכול. נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים. רקטה שוגרה מסוריה ונפלה בשטח פתוח ברמת הגולן, צה"ל תוקף בתגובה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה