בארץ

המדינה תממן לחסידויות את חגיגות שבועות במאות אלפי שקלים

בחג שבועות הקרוב החסידויות בירושלים לא יצטרכו לממן את הטישים ההמוניים מכספן: משרד ירושלים, בראשות יהדות התורה, דאג כי קהילות שיארחו לפחות 300 איש, יקבלו מענקים מהמדינה
מערכת ice |  1
קהילת סאטמר בבית שמש (צילום פלאש90)
אם לא מספיק הזעם בציבור החילוני על הכספים הקואליציוניים במיליארדים למגזר החרדי, והאיומים של יהדות התורה ועוצמה יהודית להצביע נגד התקציב אם לא יקבלו תקציבים נוספים – מסתבר שיש חגיגות נוספות שממומנות מכספי המסים.
N12 חשף היום כי המדינה תממן ארוחות חג המוניות ("טיש") של חסידויות חרדיות, שייערכו לקראת חג שבועות. השר לענייני ירושלים מאיר פרוש (יהדות התורה) יזם את העברת הכספים לחסידויות החרדיות. משרד ירושלים ייתן מענק מיוחד ל"קהילות שיארחו לפחות 300 איש במסגרת הסעדה, הסעה ולינה בירושלים".
לפי הפרסום, הנוהל החדש גובש מבלי לערב את גורמי המקצוע ברשות לפיתוח ירושלים, אף שהיא זו שתהיה מופקדת על יישומו. עד היום אירועים אלה התקיימו באופן עצמאי, ללא מימון המדינה.
כדי להבטיח שרק חסידויות חרדיות יעמדו בתנאי קבלת הכספים, נכתב כי אחת הדרישות ש"במהלך שלוש השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה, המבקש יזם פעילות אחת לפחות מסוג אירוח של קבוצות מאורגנות". תנאי נוסף לקבלת המענק בירושלים הוא שחברי הקהילה ישנים "שני לילות רצופות לפחות בתחום המוניציפלי של העיר ירושלים", ושלפחות רבע מההוצאות על האירוח יירכשו מבעלי עסקים בבירה. התקציב המיוחד של המענק מוערך במאות אלפי שקלים.
השר מאיר פרוש אמר בתגובה: "אני רואה כזכות וחובה לעודד הציבור להגיע לשהות בירושלים בשלושת הרגלים. אני קורא לקהילות השונות, מכלל העדות והחוגים, להצטרף לפעילות החשובה הזו, בכדי להביא את עם ישראל לירושלים, ולקיים את מצוות 'שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך' בהידור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תבעיירו אש ושנאה ..
    יונת שלום 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה אנטישמית . המגבירה את השנאה ו קוטביות . כאילו הערבים ושאר התל אביבים לא מתוקצבים . אהל לחרדים ??? אוי רחמנה לצלם ,להם אסור לתת . גועל נפש של כתבה . די עם השנאה !!!!! די !!! לא מתביישים !!!
    סגור