בארץ

נתניהו התערב ומיקי זוהר נאלץ לסגת מביטול האירועים בשבת

הודעה משותפת לראש הממשלה ולשר התרבות מבשרת על בלימת המהלך של מיקי זוהר להפסיק את המימון ל'שבת ישראלית' ולכל פעילות אחרת במימון המשרד: "כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל". נכתב בהודעה
דוד זולדן |  1
מיקי זוהר (צילום אתר הכנסת)
הוויכוח הציבורי שהתעורר בעקבות החלטתו הדרמטית של השר מיקי זוהר להפסיק את פעילויות התרבות בשבת גרמה לרה"מ נתניהו להיכנס לעובי הקורה ולבלום את המהלך.
בהודעה משותפת ללשכת ראש הממשלה ומשרד התרבות והספורט נאמר: "ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. בשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל.
שר התרבות והספורט הבהיר מטעמו כי הוא מבקש ש"היוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות."
אמש יצר זוהר סערה כשהודיע על ביטול אירועי התרבות המתקיימים בשבת במסגרת "שבת ישראלית" אותו קידם השר לשעבר טרופר שזעם על ההחלטה. במסגרת היוזמה מסבסד משרד התרבות את הכניסה למוזיאונים ואתרי מורשת בשבת, כדי למנוע את הצורך בתשלום, ובכך לאפשר לקהל הרחב להגיע לאתרים בלא חילול שבת הכרוך בתשלום.
אלא שהיום צינן זוהר את ההתלהבות בקרב תומכי היוזמה והבהיר: "מעולם לא אמרתי ולא העליתי בדעתי לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת" אמר זוהר. "להיפך, עם כניסתי לתפקיד הבהרתי חד משמעית כי נשמור על הסטטוס קוו ועל החופש של אזרחי ישראל ובין היתר גם הבהרתי שאני לא אתערב בקיום משחקי הכדורגל בשבת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שקרן קטן אתה מפחד מביבי (ל"ת)
    רון 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור