בארץ

השר מיקי זוהר הודיע על הפסקת מימון האירועים בשבת

שר התרבות והספורט מיקי זוהר קורץ לחרדים ומגלה חיבור עמוק לשורשיו. בצעד חסר תקדים הורה להפסיק את האירועים המתקיימים בשבת, בין השאר את מיזם 'שבת ישראלית'. זוהר נימק את החלטתו: "ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות והשמירה על הסטטוס קוו"
דוד זולדן | 
מיקי זוהר (צילום אינסטגרם)
השר מיקי זוהר, שר התרבות והספורט, הורה להפסיק את המימון לאירועי התרבות שפועלים בשבת במימון המדינה משום שלתפיסתו נגרם חילול שבת ונוצרת אפליה בתקצוב האזרחים שומרי השבת שלא נהנים מהטבות אלה.
אחד האירועים שיבוטלו הוא מיזם 'שבת ישראלית' ואירועים דומים המתקיימים במימון המדינה. זוהר הסביר את החלטתו: "ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלו במשמרת שלי".
אכן שר התרבות והספורט הנכנס מיקי זוהר הנחה את צוות משרדו לבחון את שלל התוכניות של השר הקודם ביניהם תכנית שבת ישראלית אשר מתקיימת גם בשבת ובכך על פי תפיסת עולמו "מפלה ציבור שומרי שבת שלם".
בהודעה מטעם השר: "המשרד בראשותי אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של השר זוהר והשמירה על הסטטוס קוו. לכן, הנחה השר את צוות משרדו לבחון את התוכנית מחדש".
שר התרבות הקודם, חילי טרופר שקידם מיזם זה בכהונתו מתקומם על ההחלטה: "הידיעות על הכוונה לעצור את מיזם 'שבת ישראלית' מעוררות דאגה. דווקא מי שמורשת ותרבות חשובים לו, נכון שיאפשר את הנגשתם לכלל החברה הישראלית. המיזם מאפשר לכולם ולכולן לצרוך תרבות ולהתחבר למורשת בלי מכשול כלכלי וכל אחד ואחת על פי אמונתם".
תני פרנק, מנהל מרכז יהדות ומדינה מבית מכון הרטמן מצטרף לביקורת של טרופר: "ביטול פרויקט 'שבת ישראלית' פוגע באלפי משפחות שנהנו מבילוי במוזיאונים ובאתרי מורשת ללא עלות בסופי שבוע. הפרויקט אפשר לכל אחד לחגוג את השבת שלו כיום מנוחה עם עונג שבת תרבותי- גם לשומרי השבת, שנהנו מהפרויקט שפעל גם בימי ששי. השבת אינה תלויה באף גורם פוליטי מתחלף. במקום להפוך אותה שוב ושוב לסלע מחלוקת ולנושא מקטב בחברה הישראלית, צריך להעביר את הסמכויות לשלטון המקומי, שייתן מענה מותאם לכל אזור ולכל ציבור לפי אורחות חייו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה