בארץ

מבקר הליכוד נגד נתניהו: "נפל פגם בהתנהלותך"

מבקר הליכוד פנה לראש הממשלה המיועד נתניהו והטיח בו ביקורת קשה בכל הנוגע להליך מינוי יו"ר הכנסת: "נפל לכאורה פגם דיוני בהתנהלותך". האם נתניהו יתייחס בכובד ראש לחוות דעתו ויחזור בו מהמינוי הזמני? התמונה צפויה להתבהר כבר הערב 
דוד זולדן |  1
השבעה בכנסת (צילום יונתן סינדל אוליבר פיטוסי פלאש 90)
מבקר הליכוד פנה לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו וביקר אותו על התנהלותו בכל הנוגע למינוי יו"ר הכנסת. המבקר, עו"ד שי גלילי נימק את טענתו בכך שבהליך ההצבעה היה טעם נפגם: "הצבעה טלפונית בלתי מפוקחת, ללא עריכת דיון מקדים וללא הזדמנות להגשת מועמדויות".
גלילי כתב לנתניהו כי "בהתאם למידעים שהגיעו בפניי, מתברר כי הוחלט מצדך לערוך הצבעה טלפונית מבין חברי הסיעה, וזאת ללא כל כינוס או דיון מקדים שבמסגרתו יוכלו חברי הסיעה להביע דעתם, להציע הצעותיהם ולשכנע את חבריהם בהתכנסות קולקטיבית משותפת".
גלילי לא מהסס לבקר את יו"ר הליכוד ואומר: "בכך נפל לכאורה פגם דיוני בהתנהלותך, באשר, כל החלטה של גוף קולקטיבי, קל וחומר של הליך של בחירה, מחייבת התכנסות משותפת של חבריו ועריכת דיון מקדים בהשתתפותם, טרם קיום ההצבעה לגופה".
גלילי ביקש מנתניהו את התייחסותו לטענותיו, בטרם יגיש את חוות דעתו באופן רשמי. נתניהו מודע לכך כי ההליך המבוקר תחת סמכותו של המבקר שתוקף את החלטתו למנות את יריב לוין לתפקיד יו"ר הכנסת באופן זמני ולדחות את המינוי הקבוע רק בסמוך להשבעת הממשלה בתחילת החודש הבא.
ההליך השנוי במחלוקת מתייחס לאופן שבו עבר המינוי, כאשר בקרב חברי סיעת הליכוד נערך הצבעה טלפונית שהסמיכה פה אחד את נתניהו להציב את המועמד שלו לתפקיד יו"ר הכנסת באופן זמני ושצפוי להתפטר בטרם השבעת הממשלה ולפנות את מקומו למועמד קבוע. 
היום בשעה 16:00 תתכנס מליאת הכנסת ותקיים דיון על מינוי יו"ר הכנסת במטרה להחליף את היו"ר הנוכחי מיקי לוי מסיעת יש עתיד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "נפל פגם בהתנהלותך"? למה אפשר לצפות מנאשם בפלילים?
    רפי קלינסקי 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לטוהר מידות? אתה לא מכיר את התנועה שלך? חה חה חה.
    סגור