משפט

רוב מצביעי הליכוד תומכים בפשרה בנושא הרפורמה במערכת המשפט

כך עולה ממחקר עמדות של מכון תכלית למדיניות ישראלית: "רוב מצביעי הליכוד תומכים בדיאלוג ופשרה לשיפור הרפורמות המוצעות במערכת המשפט ובאכיפת החוק"
דוד זולדן | 
בית משפט (צילום Magma Images)
בקרב ציבור בוחרי הקואליציה המסתמנת, עולה כי הפערים במו"מ הקואליציוני באים לידי ביטוי גם בהעדפותיהם של הבוחרים. כך, בעוד מצביעי הציונות הדתית (49%) והמפלגות החרדיות (41%) מביעים תמיכה בגישה דורסנית וקידום מדיניות בכל מחיר. מצביעי הליכוד מביעים סנטימנט ממלכתי מובהק, ורובם המכריע. (62%) מצפה מהממשלה המסתמנת לקדם את מדיניותה, תוך שיפור הרפורמות המוצעות במערכת המשפט ובאכיפת החוק בדיאלוג ופשרה עם צדדים שונים, ו/או במסגרת כללי המשחק הקיימים.
בקרב הציבור הכללי, קיים רוב של 70% הקורא לממשלה לפעול במסגרת כללי המשחק הדמוקרטי הקיימים או לשאת ולתת על הסדרים חדשים בדיאלוג ופשרה. רק שניים מכל עשרה ישראלים תומך בגישה דורסנית הקוראת לממשלה לקדם את מדיניותה גם במחיר פגיעה בכללי המשחק.
בקרב ציבור בוחרי הקואליציה המסתמנת,  משימת הפעילות להקטנת הקיטוב והשסעים בעם בולטת כראשונה, בפער בוהק מהאחרות: 65% ממצביעי הליכוד, 68% ממצביעי ש״ס ו-69% ממצביעי הציונות הדתית מסכימים או מסכימים מאוד  עם הדרישה. 
חמשת הנושאים הבוערים והמובהקים ביותר לציבור הישראלי לטפל בהם הם: יוקר המחיה, הביטחון האישי, טיפול בטרור הפלסטיני (הסקר נערך לפני סדרת הפיגועים של השבוע האחרון), ושיפור תשתיות התחבורה ושיפור מערכת הבריאות. 
מכאן עולה כי קיים מתאם הפוך בין הנושאים הזוכים להדגשה בהסכמים הקואליציוניים– קידום רפורמות עומק במערכת המשפט וחיזוק ההתיישבות ביו״ש — לבין העדפות הבוחרים, המדרגים נושאים אלה במקומות האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה