בארץ

"מאיים בהסלמה": בירדן תוקפים את מנהג החג בישראל

בירדן מגנים את עליית היהודים המסורתית להר הבית בחג, ומזהירים "הפרה בוטה של ??המשפט הבינלאומי. מאיים על הסלמה והידרדרות נוספת ודוחק את האזור כולו לתהום"
דורון בלוך | 
הר הבית (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)
בחג הסוכות, ישנם יהודים דתיים הנוהגים לעלות בכל שנה להתפלל בהר הבית, צעד שנוי במחלוקת המעורר סערות רבות. גם השנה, בעת בה המתיחות הבטחונית בשיאה, עלו רבים להתפלל בהר, ועוררו את זעם הירדנים האמונים על הר הבית.
על כך, משרד החוץ והחוץ הירדני מסר כי הוא מגנה "את חדירתם של מתנחלים קיצוניים למסגד אל-אקצא המבורך/אל-חראם אל-שריף תחת הגנת הכיבוש הישראלי. כוחות, והפרקטיקות הפרובוקטיביות הנלוות הפוגעות בקדושת המקום, וכוחות הכיבוש הישראלי הטילו הגבלות על כניסת מתפללים לאזור, הפרה בוטה של ​​המשפט הבינלאומי, הסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי בירושלים ובה אתרים קדושים, וחובותיה של ישראל ככוח הכובש"
הדובר הרשמי של המשרד, השגריר סופיאן אלקודה, אמר "על ישראל, המעצמה הכובשת, לעצור את כל ההפרות וההפרות המתמשכות של המעמד ההיסטורי והמשפטי הקיים בירושלים ובקדושותיה , ולהפסיק את מדיניות הטלת מציאויות חדשות בירושלים. מסגד אל-אקצא ואלחראם אל-שריף, שמטרתו לפצל אותו זמנית ומרחבית, בהמשך לתוקפנותו נגד רצועת עזה ולבנון והסלמה של פלישותיה והתקפותיה המסוכנות על פלסטינים בגדה המערבית הכבושה".
עוד הוא  מדגיש כי "המשך הצעדים החד-צדדיים של ישראל מאיים על הסלמה והידרדרות נוספת ודוחק את האזור כולו לתהום, ומחייב עמדה בינלאומית ברורה ותקיפה וצעדים שמגנים ומפסיקים את ההתקפות וההפרות הללו, ומספקים הגנה הכרחית לפלסטינים".
 עוד הוסיף לטעון כי כל שטח ההר, הוא "מקום פולחן טהור למוסלמים, וכי מנהלת ההקדשים בירושלים וענייני מסגד אל-אקצא, המזוהה עם משרד הירדני. הקדשים, ענייני אסלאם ומקומות קדושים, הוא הגוף המשפטי בעל סמכות השיפוט הבלעדית לנהל את כל ענייני המסגד והסדרת את הכניסה אליו".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה