בארץ

הקצין בהר: מאחורי הקלעים שהובילו לאמירת בן גביר?

לאחר שהשר איתמר בן גביר עורר סערה באמירתו כי הוא הדרג המדיני הקובע, ומתיר תפילת יהודים בהר הבית, וסיפר כי עלה להתפלל בהר, נחשף הסיפור שקרה בעת עלייתו להר
דורון בלוך | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
לאחר שהיום (רביעי) עורר השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר סערה בעקבות אמירתו בכנס בנושא הר הבית, שם אמר "אני הדרג המדיני, והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית" ועורר את זעמם של חברי כנסת רבים.
בין המתנגדים לאמירתו, נכלל גם שר הבטחון יואב גלנט, שטען כנגדו "יושב בממשלת ישראל פירומן שמנסה להצית את המזרח התיכון" וכן חה''כ עופר כסיף שהתבטא כנגד בן גביר בחריפות וכתב בחשבון ה-X שלו דברי הפירומן העלוב על שינוי הסטטוס קוו באלאקצא הם לא פחות מאשר הכרזת מלחמה על העולם המוסלמי בכלל ועל העם הפלסטיני בפרט, הצתת חבית נפט שתפוצץ את כולנו. את ממשלת הדם, הגזע והזוועות חייבים לזרוק לכל הרוחות, עכשיו!"
הסיפור, מאחורי האמירה של השר, באה ממקרה שקרה לפני כמה ימים, מבקר יהודי שהתפלל בשטח הר הבית, הוצא מהמקום על ידי קצין משטרה. יום לאחר מכן, הגיע להר הבית השר, כפי שהעיד גם בן גביר עצמו, "השבוע הייתי בהר הבית והתפללתי". אלא שהשר לא הגיע להתפלל בלבד, אלא בעקבות אותו המקרה. שם, במהלך ביקורו, השר בן גביר נזף באותו הקצין, וכן בפני קצינים נוספים שנכחו במקום כי הוא לא נוהג כפי החוק, ושם טען כי הוא הדרג שקובע את הנהלים, והוא קובע שמותר לאותו מבקר להתפלל.
נציין,  כי השר החליט באותו היום לסגור את העניין בצורה שקטה. וכי לא התקבל מטעם השר כי ישנו קשר ישיר בין ביקורו בהר והאירוע עם אותו הקצין לאמירתו הבוקר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה