בארץ

גלנט נגד בן גביר: "פירומן, מתנגד לכל מו״מ להכניס אותו לקבינט"

שר הבטחון יואב גלנט הגיב לאמירה של השר בן גביר על תפילת יהודים בהר הבית ותקף "יושב בממשלת ישראל פירומן שמנסה להצית את המזרח התיכון". בן גביר השיב  "הצמד גלנט ודרעי הם כנף השמאל והקונספציה"
דורון בלוך | 
יואב גלנט, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט, יונתן זינדל)
לאחר שהשר  לבטחון לאומי איתמר בן גביר עורר היום (רביעי) סערה בעקבות דברים שנשא בכנס בנושא עלייה להר הבית, שם אמר "השבוע הייתי בהר הבית והתפללתי" והוסיף "אני הדרג המדיני ואני מתיר תפילת יהודים בהר הבית". שר היבטחון יואב גלנט הגיב לכך בחשבון ה-X שלו.
השר גלנט, שידוע בעימותיו עם השר בן גביר בנוגע להחלטות ביטחוניות, תקף "יושב בממשלת ישראל פירומן שמנסה להצית את המזרח התיכון". ואף הוסיף להתייחס לסוגייה בה דרש השר בן גביר מרה''מ נתניהו להיכנס ל'פורום בטחוני מצומצם' תמורת תמיכה בחוק הרבנים, ואמר את דעתו על כך "מתנגד לכל מו״מ להכניס אותו לקבינט המלחמה - זה יאפשר לו לממש את תוכניותיו".
בתגובה, מסר השר בן גביר: "הצמד גלנט ודרעי הם כנף השמאל והקונספציה של הפורום המצומצם הנוכחי, שמובילים את תפיסת ההכלה בצפון והדשדוש בדרום, תוך חתירה לעסקה מופקרת וסיום המלחמה. זו הסיבה שהצמד מתנגד לצירופי לפורום המצומצם: משום שתפיסתי היא שיש לחתור להכרעה גם בדרום וגם בצפון, ולהשיב את החטופים, אך לא באמצעות כניעה - אלא באמצעות לחץ צבאי והכרעה".
נזכיר, כי ח''כים נוספים הביעו התנגדות חריפה לדברים אלו של השר בן גביר, בהם חה''כ בני גנץ שטען "צריך לקחת ממנו כל סמכות החלטה בנושאים ביטחוניים רגישים".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה