בארץ

גפני נגד בן גביר: "לסגור את הר הבית ליהודים"

חברי הכנסת הגיבו בזעם לאמירת השר בן גביר כי הוא מתיר תפילת יהודים בהר הבית וכי הוא הרג המדיני הקובע. ואף הצליח לפצל את חברי הקואליציה בנושא. בין התגובות "צריך לקחת ממנו כל סמכות החלטה בנושאים ביטחוניים רגישים", "מופרעים נמאסתם"
דורון בלוך | 
איתמר בן גביר, משה גפני (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
לאחר הסערה שעורר היום (רביעי) השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר באמירתו כי "אני הדרג המדיני, והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית", חברי הכנסת מגיבים בהתנגדות זועמת לדבריו.
יו''ר ועדת הכספים, חה''כ משה גפני אמר: ""העליה להר הבית כרוכה באיסור חמור של חיוב כרת. אני דורש מראש הממשלה לא לאפשר את שינוי הסטטוס קוו בהר הבית" ואף הוסיף באמירת התנגדות "ואם כבר שינויים אז לסגור את הר הבית ליהודים".
בנוסף, עוד מהצד החרדי של המפה הפוליטית, אמר שר הפנים משה ארבל "חילול השם הגדול שנעשה לא יכול לעבור בשקט, מבקש להביע מחאה" והוסיף "האיסור לעלייה להר הבית הוא עמדת כל גדולי ישראל לדורותיהם". ועל כך כתבה חה''כ טלי גוטליב בחשבון ה-X שלה: "כדרכו בקודש ארבל מתחנף לשמאל. מביש."
חה''כ בני גנץ אמר על  דברי בן גביר ״כפי שבן גביר לא החליט על מתכונת הכניסה להר הבית במהלך חודש הרמדאן, כך הוא גם לא מחליט בנושא היום. במקום לקיים דיונים על הכנסתו לפורום קבלת ההחלטות הביטחוניות המצומצם, צריך לקחת ממנו כל סמכות החלטה בנושאים ביטחוניים רגישים" והוסיף "אני מברך את חה"כ אריה דרעי, שמגלה אחריות, ולא מוכן להפקיר את ביטחון המדינה למען אינטרסים פוליטיים.״ חה''כ גלעד קריב ממפלגת העבודה הגיב "מופרעים נמאסתם. אבותיכם הקנאים החריבו את הבית לפני 2000 שנים - לא ניתן לכם להחריב את הבית השלישי".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה