בארץ

באיראן חוגגים? נקודת התורפה החמורה של צה"ל משחקת לטובתה

מערכות ההגנה האוויריות מצליחות לצמצם את איום הטילים וכטב"מים, אך בזמן שבישראל מכינים את האמצעים להגן על האזרחים מהתקיפה האיראנית המסתמנת, עולה שבצה"ל סובלים ממחסור חמור בטילים מיירטים | כל הפרטים
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום shutterstock, khamenei.ir ,יונתן זינדל /פלאש 90)
מדינת ישראל, נמצאת במלחמה כבר למעלה משנה שהחלה באירועי ה-7 באוקטובר. צה"ל וכוחות הביטחון נלחמים בכמה חזיתות במקביל כשבכל הזמן הזה הציר השיעי בהנהגת איראן משגרים טילים וכטב"מים אל עבר שטח ישראל. 
על פי תחקירי צה"ל לאורך השנה האחרונה שוגרו אל עבר ישראל כ-1,200 כטב"מים ו-26,240 טילים ורקטות. כ-13,200 מתוכם שוגרו משטח רצועת עזה, בלבנון נרשמו 12,400 שיגורים, 400 מאיראן, 180 מתימן ועוד 60 מסוריה. 
עד פיתוח ופריסתן של מערכות ההגנה האוויריות כיפת ברזל, קלע דוד ואחרות איום הטילים על ישראל, היה משמעותי פי כמה וכמה. על פי הממצאים אחוזי ההצלחה של מערך ההגנה האווירי עומד על יותר מ-80%, אך לצערנו לא מדובר בהגנה הרמטית מפני איום הטילים והכטב"מים. לפי נתוני צה"ל, יותר מ-200 כלי טיס לא יורטו ופגעו בשטח ישראל. במרבית המקרים הנזק שנגרם היה שריפות, פציעות ונזק לבתים ורכוש.
לפי דיווח שפורסם היום (שלישי), ב-"פיינשל טיימס" ומתבסס על פרטים שנמסרו מפי בכירים בתעשייה האווירית, גורמים בצה"ל ומומחים צבאיים, בזמן שבישראל נערכים לקראת התקיפה שתגיע מאיראן והציר השיעי, היא מתמודדת גם עם מחסור משמעותי בטילים מיירטים. 
בעקבות המצב במלאי התחמושת של צה"ל בארה"ב הכריזו בתחילת השבוע שהיא עומדת לפרוס ברחבי ישראל את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת שלה ה-Thaad, זאת על מנת לסייע לה להגן על אזרחיה מפני התקיפה האיראנית.
דאנה סטרול, בכירה לשעבר במשרד ההגנה האמריקני שהייתה אחראית על המזרח התיכון, אמרה ל-"פיננשל טיימס" כי: "בעיית החימושים של ישראל היא רצינית, אם איראן תגיב להתקפה ישראלית, וחיזבאללה יצטרף, מערכות ההגנה האווירית של ישראל יימתחו. ארצות הברית לא יכולה להמשיך לספק את אוקראינה וישראל באותו קצב. אנחנו מגיעים לנקודת מפנה".
מבין הגורמים במערכת הביטחונית איתם דיברו אנשי ה-"פיננשל טיימס" נמנה גם מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי, שהתייחס לפרטים ומסר כי: "זה לא סוד שאנחנו צריכים לחדש את המלאי. חלק מהקווים שלנו עובדים 24 שעות שבעה ימים בשבוע. המטרה שלנו היא לעמוד בכל ההתחייבויות שלנו, כשהזמן שלוקח לייצור מיירט הוא לא עניין של ימים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה