בארץ

איילת שקד חוזרת לפוליטיקה? "אני עוקבת אחר ההתפתחויות"

שנתיים חלפו מאז שהשרה לשעבר איילת שקד פרשה מהחיים הפוליטיים. כיום, היא משמשת כיו"ר חברת קרדן נדל"ן וכיו"ר עמותת בית החולים שניידר. בריאיון עמה היא התייחסה לאיום האיראני, למצבו של שוק הנדל"ן, להורדת דירוג האשראי ואף חושפת האם היא מתכננת אחרי המלחמה לחזור לפוליטיקה
מערכת ice | 
איילת שקד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאורך העשור בו פעלה בכנסת איילת שקד, איישה שורה של תפקידים וכיהנה כשרה במשרדים המשפטים והפנים. ב-2023, שנה לאחר שפרשה מהפוליטיקה שקד חזרה לשוק הפרטי וכיום היא יו"ר חברת קרדן נדל"ן (אשר נסחרת בבורסה), ובמקביל היא גם משמשת כיו"ר עמותת בית החולים שניידר.
בריאיון ל-"מעריב", השרה לשעבר התייחסה למצב הביטחוני בישראל, לאיום האיראני, למצבו של שוק הנדל"ן, להורדת דירוג האשראי, חשפה את הביקורת שלה על האופן שבו השר סמוטריץ' וראש הממשלה נתניהו מובילים את המשק ואף חושפת האם היא מתכננת לחזור לפוליטיקה אחרי סיום המלחמה.
השרה לשעבר, חשפה את עמדתה בנוגע לחיים בישראל בצל האיום האיראני ואמרה כי: "ישראל לא יכולה לחיות עם איראן גרעינית, וצריך לנצל את העימות מולה כדי לשלול אחת ולתמיד את פרויקט הגרעין שלה. הדרך הרצויה לעשות זאת היא בשיתוף הממשל האמריקאי. אולם, אם לא תהיה ברירה, ישראל תצטרך לעשות זאת לבדה. בעקבות המצב הבלתי נתפס שהאיראנים שולחים אלינו 200 טילים, חייבים לנצל את התקיפה לפגיעה במתקני הגרעין שלהם. ב־7 באוקטובר קיבלנו הצצה לשאלה מה היה קורה אילו התוכנית הזדונית לתקיפה משולבת של ישראל הייתה יוצאת לפועל".
לאחר שפורסמו דיווחים על כוונותיו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט לחזור לפוליטיקה, שקד נשאלה האם היא גם מתכננת לנקוט במהלך דומה לזה שלא שותפה לשעבר: "כרגע ממילא אין בחירות, ולפי ההתפתחויות האחרונות לא נראה לי שהן ייערכו בקרוב. אני עוקבת אחר ההתפתחויות, אבל כרגע זה לא רלוונטי. כעת אני ממוקדת בצמיחה של חברת קרדן. אני מבקרת משפחות שכולות, עוזרת לנפגעים ומשמשת יו"ר עמותת בית החולים שניידר".
שקד, התייחסה למצב של שוק הנדל"ן המקומי מפרוץ המלחמה ואמרה: "דווקא בעת הזאת חשוב להשקיע, ויש הזדמנויות השקעה, במיוחד בצפון. ההנחה שלי ושל שאר חברי הדירקטוריון היא שהמלחמה לא תימשך לנצח אלא תסתיים בשנה הקרובה. כשרת הפנים הבאנו את ההחלטה לפינוי מפרץ חיפה, כך שהאזור יתפתח. המחירים עולים משתי סיבות. ראשית, עלויות הביצוע שהתייקרו משמעותית. עלות בניית דירה שעמדה על מיליון שקל עולה כיום 1.2 מיליון שקל, משום שאין פועלים. הגורם השני הוא שהממשלה לא ייצרה פתרונות אחרים, ולא הגיעה כמות גדולה של עובדים זרים. המחסור נוצר בגלל פופוליזם זול של הממשלה. ביהודה ושומרון דווקא יש פועלים פלסטינים, שבונים בחלק מהיישובים. אז למה שם מותר להעסיק, ובתוך הקו הירוק לא? אפשר להביא פועלים, נשואים מעל גיל 35, ברשימה שמית". 
השרה לשעבר, לא חסכה ביקורת בכל הנוגע לאופן שבו ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' מובילים את הכלכלה המקומית ואמרה כי: "המשק יתפתח ויפרח מיד אחרי המלחמה. אולם, הורדת הדירוג נובעת לא רק בגלל המלחמה, כפי שטען שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אלא גם בגלל הכישלון של ראש הממשלה בנימין נתניהו וסמוטריץ' בניהול המשק. לביבי כשר האוצר בשנת 2003 זה לא היה קורה. היה ניהול כושל של הממשלה מול חברות הדירוג. אפשר היה להתקדם עם התקציב. אם באמת יקצצו 40 מיליארד ויקפיאו קצבאות, המשק ילך בכיוון הנכון. אולם, חברות הדירוג איבדו את האמון בממשלה, ובסוף כל אחד ואחד מאיתנו ישלם על זה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה