נדל"ן ותשתיות

איילת שקד נגד הממשלה: "מתחילת המלחמה אין עובדים לענף הבנייה"

איילת שקד השתתפה כנס "השפעות המלחמה על ענף הנדל"ן" של הוועדה המרחבית לתכנון זמורה בהיכל התרבות במזכרת בתיה. במהלך הדיון סביב משבר העובדים הזרים, ציינה שקד: "הממשלה טומנת את ראשה בחול, ושנה מתחילת המלחמה ואין עובדים לענף הבנייה"

מערכת ice |  2
איילת שקד (צילום ועידת זמורה)
אמש (ראשון) התקיים כנס "השפעות המלחמה על ענף הנדל"ן" של הוועדה המרחבית לתכנון "זמורה" בהיכל התרבות במזכרת בתיה. מי שלקחה חלק בכנס היא השרה לשעבר ויו"ר דירקטוריון "קרדן נדל"ן" איילת שקד.
במהלך הכנס, שקד התייחסה למשבר העובדים הזרים שפוגע קשות בענף הבנייה. "הממשלה טומנת את ראשה בחול, ושנה מתחילת המלחמה ואין עובדים לענף הבנייה. העובדה שהממשלה לא סיפקה לכך פתרון כבר שנה שלמה משפיעה על כל אחד ואחת מאיתנו; מחירי הדיור לא מפסיקים לעלות וגורמים לפגיעה אנושה בקבלנים והיזמים".

(צילום: ועידת זמורה)
בהמשך דבריה, איילת שקד, יו"ר דירקטוריון "קרדן נדל"ן", מתחה ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה ואמרה:  "כבר שנה שהממשלה לא מספקת פתרון לסוגיית העובדים הזרים, ומחירי הדיור לא מפסיקים לעלות וגורמים לפגיעה קשה בקצה הם האזרחים שלא יכולים לרכוש דירה. או שתדאגו לעובדים סינים או שתאפשרו לעובדים פלסטיניים מיושבים עם ילדים מעל גיל 40 להיכנס לאחד שנבדקו אחד אחד על ידי השב"כ להיכנס לארץ. הענף נמצא במצוקה קשה מאוד ואין מבוגר אחראי שיקדם סופסוף את הפתרון לנושא".
אלון יוניאן, יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון "זמורה": "משבר הדיור שהחריף בחודשי המלחמה הוא תוצאה של תהליכים ארוכי טווח, ולכן גם הפתרון, מן הסתם, לא יהיה 'זבנג וגמרנו'. הוועדות לתכנון ובנייה מודעות היטב לקשיים ולכאבם של היזמים והזוגות הצעירים, ואין ספק כי עלינו להיות חלק אינטגרלי מהפתרון למשבר".
בין הבכירים שנכחו בכנס הנדל"ן במזכרת בתיה, ניתן היה להבחין בחנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי, בני ביטון, ראש עיריית דימונה, נתן אלנתן, יו"ר מטה התכנון הלאומי וראול סרוגו, ראש התאחדות הקבלנים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נכון ולא נכון.כיום להבנתי 184 אלך
    Mtlk 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון ולא נכון.כיום להבנתי 184 אלף עובדים בענף הבניה אחרי ששנה שעברה עבדו 180 אלף עובדים.מצד שני עש מחסור חמור מאוד.שמשבית עבודות.ולכן חייבים לשפר את המערכים שיודעים לקשר עובדים כאלה מהעולם.וכמו שיש מליוני עובדים זרים בעולם בענף הבניה ישראל יכולה להגדיל.ובמקביל להכיר צוותיםשלמים על ידי יצירת סביבת עבודה מתאימה בטוחה נוחה וטכנולוגית.מתאימה.
    סגור
  • 1.
    ממש מוזר, היהודים מגויסים, הפלסטינאים במלחמה והזרים
    משתאה ומתפלא 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רוצים לבוא למדינה במלחמה. כמה מוזר… תביאי אותם את כל<ה מטומטמת.
    סגור