בארץ

מקרון קורא לאמברגו נשק על ישראל: צעד חסר תקדים?

נשיא צרפת קורא להפסיק את העברת הנשק לישראל, תוך הדגשה על החשיבות של פתרון פוליטי למצב בעזה. האמירה מגיעה בהקשר של לחצים דומים ממדינות אירופיות נוספות על ישראל בשבועות האחרונים
מערכת ice | 
עמנואל מקרון (צילום הדס פרוש פלאש90)
בריאיון שיתפרסם הערב בתחנת הרדיו הצרפתית "פראנס אינטר", קרא נשיא צרפת עמנואל מקרון להפסיק את העברת הנשק לישראל, נשק שעשוי לשמש במלחמה בעזה. מקרון הבהיר כי חזרה לפתרון פוליטי היא בראש סדר העדיפויות שלו. 
"מטרה שלנו היא להימנע מהסלמה נוספת", הדגיש, "אסור להקריב את העם הלבנוני, ואסור שלבנון תהפוך לעזה נוספת". מקרון ציין כי צרפת כבר לא מספקת את סוגי הנשק המיועדים לשימוש במלחמה בעזה, תוך שמירה על מדיניות זהירה יותר בנוגע לייצוא הנשק.
לא מדובר בפעם הראשונה שבה מדינה אירופית מפעילה לחצים על ישראל. בחודש שעבר, הממשלה הגרמנית דחתה בקשות ישראליות לרכישת כלי נשק שונים, ומקורות דיווחו על "אמברגו שקט". גם בריטניה השעתה רישיונות ייצוא נשק לישראל לאחר שבדיקה קבעה "סיכון ברור" להפרת החוק הבינלאומי.
לפי משרד ההגנה הצרפתי, צרפת מעבירה ציוד צבאי לישראל בשווי 30 מיליון אירו בשנה בלבד, ובכך היא אינה נחשבת ליצואנית הנשק הגדולה ביותר למדינה. כל הצעדים הללו מצביעים על שינוי מגמה ביחס של מדינות המערב למדיניות הישראלית בעזה, ובוחנים כיצד ניתן להימנע מהסלמה נוספת באזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה