בארץ

הסוד נחשף: כך תיפטרו מהמזיקים ותשמרו על הבריאות

המשרד להגנת הסביבה יצא בקמפיין הסברה להעלות מודעות לשיטות הדברה נכונות ויעילות כדי להמעיט בשימוש בחומרים כימיים. הקמפיין קורא לטפל במזיקים דרך מניעה תחילה, ולהשתמש בהדברה כימית רק כשאין ברירה, בעזרת מדביר מוסמך

מערכת ice | 
הדברה (צילום shutterstock)
המשרד להגנת הסביבה יצא בקמפיין הסברה חדש במטרה להעלות את המודעות לצורך בטיפול נכון ויעיל במזיקים תברואיים. הקמפיין, המנוהל בשיתוף לפ"מ, יופיע ברדיו, באינטרנט ובמדיה החברתית ויכלול תוכן בשפות שונות, כולל עברית, ערבית ורוסית.
הקמפיין מדגיש את העדיפות למניעת מזיקים באמצעות אמצעים פשוטים כגון ניקיון יסודי כמו הימנעות מהשלכת פסולת מיותרת והסרת צמחיית פרא בגינות יסייעו להפחתת מקומות המחייה והמסתור של מזיקים, תיקון מפגעים, תיקון מכסי ביוב שבורים ושקיעת מרצפות סביב בורות הביוב ייסיעו במניעה וייבוש מקווי מים המצטברים בתחתיות של עציצים, במקלטים ועל גגות, כמו גם תיקון נזילות ודליפות צנרת, יצמצמו רבייה של יתושים, לפני הפנייה להדברה כימית. המשרד קורא לציבור לטפל במפגעים באופן עצמאי ככל הניתן ולפנות למדביר מוסמך רק כאשר יש צורך ברור בכך. אם כל שיטות המניעה נכשלות, יש לוודא שהמדביר בעל רישיון תקף ומוסמך.
מטרתו של הקמפיין היא לשמור על בריאות הציבור והסביבה, ולהפחית את השימוש המיותר בחומרי הדברה כימיים.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "עונת המזיקים התברואיים בעיצומה. הדברה כימית היא פתרון יעיל, אך לא תמיד הכרחי לצורך טיפול במפגעים של מזיקים תברואיים בשטח הפרטי. פינוי אשפה וגרוטאות מהבית ומהחצר, שמירה על סביבה נקייה מסודרת ויבשה, סתימת חורי כניסה של מזיקים לסביבת המגורים ועוד יכולים להפחית בצורה משמעותית את הופעתם ואת התבססותם של מזיקים תברואיים באזור המגורים. חשוב להעלות את המודעות הציבורית לעקרונות הדברה נכונה ויעילה, כדי לשמור על הבריאות של כולנו"
ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "לרוב ניתן לטפל ולהסיר את המטרד שמקורו במזיקים תברואיים בלא שימוש בהדברה כימית ובכך למנוע חשיפה לא רצויה של  בני הבית, של בעלי החיים ושל הסביבה לכימיקלים. כאשר אמצעים אחרים לא נותנים מענה מספק, מומלץ לפנות לקבלת עזרה מקצועית של מדביר מוסמך בעל רישיון תקף מהמשרד להגנת הסביבה. כאשר מזהים מטרדים או מפגעים של מזיקים תברואיים מחוץ לשטח הפרטי, יש לדווח על כך למוקד הרשותי בטלפון 106*. הרשות המקומית ערוכה ואחראית על מתן מענה למפגעים של מזיקים תברואיים בשטח הציבורי, לרבות באמצעות יישום של הדברה כימית כאשר זו נדרשת"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה