בארץ

נאום נתניהו בקונגרס: כל מה שבחר שלא לומר

לאחר נאום רה''מ תניהו בקונגרס, בו דיבר ארוכות על מצב הבטחוני, והקיף מגוון נושאים, הן בנושא המלחמה בעזה, איראן, ומצב האנטישמיות בארה''ב, הנה כמה דברים שלא אמר
דורון בלוך |  4
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לנאום בקונגרס האמריקאי כשעל כתפיו עול עצום, על כתפו האחת העול הפוליטי הכבד מישראל, ועל כתפו השנייה עול המתח הפוליטי העצום מצד ארצות הברית. בה היה צריך להיזהר בין תמיכה בביידן לטראמפ. לאחר נאום נתניהו, בו נראה כי בעיקר דיבר אל הרגש האמריקאי, ושזר את גורלות שתי המדינות נשים לב למה שבעיקר לא הזכיר בנאומו.
ראשית, לאחר שהודה נתניהו ארוכות לנשיא ג'ו ביידן על תמיכתו, וכן הודה ארוכות לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, קשה היה שלא לשים לב להתעלמות הבוטה שלו מקמלה האריס, נציגת הדמוקרטים במירוץ לנשיאות, שנתמכת על ידי ביידן לאחר פרישתו. שנית, לאח שהזכיר את החטופים שברחו 'בעוז' משוביהם מהחמאס, וטען כי 'נהרגו בטרגיות' ברצועת עזה, לא ציין נתניהו כי הם נהרגו מאש כוחותינו. פרט לא ממש שולי בעניין.
בנוסף,  נתניהו האריך בדברים על נושא שחרור החטופים, אך לא הזכיר בשום מובן את העסקה, לא בהסכמתו לעניין, ואף לא בהתנגדותו אליה רבים בישראל ציפו מרה''מ שיציין זאת בנאומו. כמו כן נתניהו לא הזכיר במאום את המצב הפוליטי בישראל, וכן למרות שאיזכר כיצד הוא עצמו אישר מבצעים לשחרור החטופים, לא הביא שום אזכור לכך שהיה ראש הממשלה בזמן טבח השביעי באוקטובר.
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נאום נהנתניהו
    צהלה 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יעזרו ההתעלמויות מהאחריות על מה שארע בשביעי לאוקטובר הוא האשם הגדול ביותר ומשמרת שלו היה המחדל הגדול והאסון הגדול ביותר כך שבחוץ הוא יכול לנאום אבל כאן בארץ לא נשכח ולא נסלח לו לעולם!
    סגור
  • 3.
    ראש הממשלה יזכר תמיד בהקשר הטבח (ל"ת)
    לילי 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    אדם בזוי
    אילן 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא בולם בנכלוליות פושעת כל סיכוי לעיסקה! הכלא מחכה לו, והבזיון האישי שירשם לדראון בהיסטוריה מובילים אותו. ארור האיש.
    סגור
  • 1.
    כתבה ברמה של ערוץ 14 (ל"ת)
    אני 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור