בעולם

נאום נתניהו בקונגרס: אלו עיקרי דבריו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם כעת בקונגרס האמריקאי במשך כשעה, בה הודה לעם האמריקאי למנהיגיו על העמידה לצד ישראל, וקשר את גורל אמריקה בגורל ישראל בהגנה על הדמוקרטיה מפני איראן. הנה עיקרי הדברים שאמר
דורון בלוך | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/Dudu Bachar/POOL)
ראש ההמשלה נתניהו נאם הערב (רביעי) כאשר רעייתו שרה הגיעה בחליפה כתומה כהזדהות עם משפחת ביבס, כשלצידה נועה ארגמני ואביה. בנאומו בפעם הרביעית בקונגרס האמריקאי, הדגיש את הקשר בין אמריקה לישראל, והתייחס בישירות למלחמה "זו לא התנגשות בין תרבויות אלא התנגשות בין תרבות לברברים, בין מקדשי החיים למקדשי המוות. בנות התרבות אמריקה וישראל צריכות לעמוד יחד. כאשר אנו יחד - אנחנו מנצחים והם מפסידים. באתי להבטיח לכם - אנחנו ננצח".
בדבריו רה''מ נתניהו משווה בין ה7.10 ל9.11, אסון התאומים, והוסיף להדגיש, כי ישנם גם אזרחים אמריקאים שנהרגו בטבח בשמחת תורה.
נתניהו הזכיר את ארגמני ואימה, ותיאר כיצד אישר את המבצע לחילוצה, והזכיר את הקצין ארנון זמורה ז''ל שנפל במבצע. כמו כן הזכיר גם את סבם של התינוקות ביבס שנמצא בקונגרס, ואומר "לא אשקוט ולא אנוח עד שכולם יחזרו הביתה. כולם".
"בעודנו מדברים אנו נתונים במאמץ עצום להבטיח את שחרורם. "אני מבקש להודות לביידן על מאמציו לשחרורם. על תמיכתו הבלתי נלאית בישראל, עמד לצידנו בשעות הקשות ביותר, על ביקורו בישראל לאחר הטבח, ביקור שלעולם לא אשכח בסמוך לטבח".
נתניהו מזכיר כי הוא וביידן מכירים למעלה מארבעים שנה, וכי ביידן  הגדיר עצמו כ'ציוני אמריקאי'. 
עוד הוסיף "חייליה של ישראל גילו אומץ רב. והציג את הלוחמים שהגיעו איתו לקונגרס, וסיפר על גבורתם. "חיילים ללא פחד" כינה אותם. והזכיר את הציטוט התנכי "עם כלביא יקום" ואמר "כאריה יהודה, אריה ישראל". עוד הוסיף לתאר "החיילים והחיילות בצה"ל מגיעים מכל מוצא וצבע, אמונה, ימין שמאל, חדורים ברוח המכבים", וסיפר על ניצול השואה שבנו התנדב לקרב, ונהרג ממטען. והזכיר את חשיבות מדינת ישראל לאחר השואה. וקרא "לעולם לא זו לא הבטחה ריקה. לעולם לא עוד זה עכשיו".
בנאומו תקף נתניהו את בית המשפט הבינלאומי "בית הדין הבין לאומי מונע מאיתנו להגן על עצמנו, ואמריקה היא הבאה בתור, כל דמוקרטיה בסכנה" והוסיף "ישראל לעולם לא תהיה כבולה להגן על עצמה".
נתניהו ממשיך להאשים את איראן בעמידה מאחורי כל פעולה כנגד הדמוקרטיה, וטוען כי אמריקה היא זו המגינה מכך, וקושר את המלחמה בעזה, למלחמה של איראן כנגד אמריקה. "ישנם הבוחרים לעמוד לצד הרוע, חמאס, המפגינים עומדים ליד הרוצחים האלו, הם לא עושים הבחנה בין מדינת ישראל הדמוקרטית לטרוריסטים של חמאס".
שמענו כי האיראנים רוצים לזרוע כאוס גם בארה"ב, אותם מפגינים נגד ישראל תומכים גם באיראן. איראן מממנת את ההפגנות נגד ישראל, רודנים שרצחו נשים באיראן, משתמשים באזרחים תמימים כטיפשים . וטען "יש מפגינים שאומרים מהים עד לנהר, ואין להם מושג על איזה נהר, מכנים את ישראל קולוניאלית? מדינה שעליה צעדו אבותינו מהתנ"ך. במשך כמעט 4000 שנה ישראל הייתה ביתנו".
עוד הוסיף לפתוח חזית כנגד האקדמיות בארה''ב וטען "זה לא רק המפגינים בקמפוסים, זה גם המנהלים, 80 שנה לאחר השואה, והם אומרים זה תלוי בהקשר, אנטישמיות היא השנאה העתיקה בעולם, החל מהרעלת בארות, להכנת מצות מדם, ועד הפצת מגפות. האשמות אלה הן שהביאו בסופו של דבר לטבח". "מי שקורא לישראל גזענית, מבקש להפוך את ישראל לחסרת לגיטימיות" תקף נתניהו והזהיר "רואים עלייה באנטישמיות גם בארה"ב". 
"התובע בהאג משקר כשמדבר על רעב בעזה, ישראל יפשרה יותר מ40,00 משאיות סיוע. חמאס מונע את הסיוע לאזרחים בכך שהוא גונב אותו. יש מספיק. התובע בהאג האשים את ישראל שהיא הורגת, ישראל מנעה פגיעות באזרחים, אך חמאס הוא שנטמע באוכלוסייה אזרחית ויורה משם". והוסיף לומר "פגיעה באזרחים זו טרגדיה עבור ישראל, וזו האסטרטגיה עבור חמאס".
עוד הוסיף נתניהו לומר "אני מבטיח שלא משנה כמה לחץ יופעל עלי, לא אתן לחמאס לשלוט שוב ברצועה. מודה לעם האמריקאי ולמנהיגיו כי רובם אינם מאמינים לחמאס. למרות השקרים, היחס הרוגים במלחמה בעזה הוא נמוך. נכנסתי בעצמי לרפיח, ושאלתי את המפקד כמה הרגתם, ענה מספר מדוייק של מחבלים, שאלתי כמה אזרים נהרגו, ענה לי שכמעט ולא נהרגו אזרחים, וגם המעט מרסיסים. יודעים מדוע? משום שישראל הוציאה את האזרחים".
עוד המשיך לומר כי כי בדרכה של איראן משליטה במזרח התיכון לכל הדמוקרטיות, עומדת הדמוקרטיה שהיא מדינת ישראל, וזה למה ההמונים באיראן צועקים מוות לישראל ורק אח"כ מוות לאמריקה. עוד הוסיף כי "ישראל מונעת מאיראן גרעין, ובכך ישראל מגנה לא רק על עצמה, אלא גם עליכם האמריקאים".
בדבריו הדגיש, "אם תצטרכו לזכור משפט אחד מהנאום הזה, תזכרו האויבים שלנו אויביכם, מלחמתנו מלחמתכם, ניצחוננו נצחונכם".
כמו כן אמר "הנצחון קרוב, אנו מעדיפים דרכים דיפלומטיות", אך הבהיר כי "ישראל תעשה הכל כדי להחזיר את תושבי הצפון לביתם".
מזכיר את הטבם החותי שהתפוצץ בתא, ומספר כיצד אישר התקפה על תימן, וטוען כי האויבים צריכים לדעת שיש מחיר. 
מודה על הסיוע האמריקאי לישראל. וטוען כי ישראל תורמת לכך שארה"ב לא צריכה חיילים אמריקאים בשטח. ומבקש סיוע רחב יותר, זאת במטרה למנוע הרחבת הלחימה. מהר יותר, על מנת לסיים את המלחמה מהר יותר. כמו כן הוסיף "המלחמה יכולה להסתיים מחר, אם חמאס נכנע ומשחרר את כל החטופים, אבל אם לא, נלחם עד שנהרוס את כל יכולותיהם הצבאיות. זה הפירוש של נצחון מוחלט. ואנחנו לא נתפשר".
כמו כן הדגיש כי "ישראל לא מבקשת להתיישב בעזה, אלא להפוך את האזור למפורז שלא יאיים יותר על ישראל. בעזה צריך להיות שלטון אזרחי פלסטיני שלא רוצה להרוס את ישראל",  ומספר כי לתפיסתו "דור חדש של פלסטינים צריך לגדול אחרת, להתחנך שלא לשנאה, אלא לחיים זה לצד זה ואומר "האזור המפורז יביא לשלום ושגשוג של שני הצדדים".
החזון לכל המזרח התיכון של נתניהו, הוא שכל המדינות שבשלום יכרתו ברית כנגד איראן, "קיבלנו הוכחה לכך בלילה ה14 לאפריל, שהמדינות פעלו כקואליציה כנגד איראן",.
בנאומו מודה לטראמפ על חלקו בהסכמי אברהם, וטוען על נסיון ההתנקשות בטראמפ כי אין מקום לאלימות בדמוקרטיה. מודה רבות לטראמפ על תרומתו לישראל, העברת השגרירות והכרה ברמת הגולן. 
"ישראל תמיד תשאר בעלת בריתה החיונית של ארה"ב. בכל מצב" אמר נתניהו וסיים באמירה "באתי בשם כל עם ישראל לומר לכם תודה אמריקה על עמידתכם לצידנו, על המלחמה של שתי האומות על החירות. שאלוהים יברך את ישראל ואת אמריקה, ואת הברית של ישראל ואמריקה"

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה