בארץ

הרגעים המרגשים בטקס המשואות: "ידעתי שתבואו לחלץ אותי"

הטקס התקיים השנה ללא קהל והוקלט מראש. במקום שניים-עשר המשיאים המסורתיים, השנה השתתפו אנשים רבים. יוסף אל זיאנדה, שהציל את חייהם של 30 משתתפים ממסיבת הטבע ברעים וארבע מבני משפחתו עדיין שבויים בעזה: "משיא משואה זו לכבוד היהודים, הערבים, שיחו יחד במדינה הזאת, בשלום"
מערכת ice | 
טקס המשואות 2024 (צילום צילום מסך מתוך טקס המשאות)
אתמול (שני) שודר טקס המשואות המסורתי בהר הרצל. הטקס השנה היה שונה. הטקס צולם מבעוד מועד, ללא קהל. שינוי נוסף הוא שבמקום 12 משיאי משואות מסורתיים השיאו השנה כל משואה מספר אנשים. נותרה גם משואה חסרה, לסימון חסרונם של החטופים והחטופות. 
אנשים מסוימים, ביניהם חטופים לשעבר, סירבו להשיא השנה משואה, ביקורת מסוימת נמתחה כלפי המשיאים. במקביל לטקס המרכזי התנהל גם טקס "כיבוי המשואות והדלקת התקווה" באמפי שוני, בהובלת משפחות החטופים, עצרת נוספת התקיימה בכיכר החטופים בתל-אביב. 
בטקס הרשמי נאמה איריס חיים, שבנה נחטף לעזה ונורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל. בטקס אמרה כי היא משיאה את המשואה "לכבוד יותם שלי. לכבוד רוח העם שמעולם לא נשברת". גם אורי מגידיש, ששוחררה משבי החמאס, השיאה את משואת התקווה ואמרה: "גם בחושך שהייתי בו - ידעתי שתבואו לחלץ אותי". 
את משואת המחלצים השיאו שחר בוחצק, רב הגרעין התורני שחבר לכיתת כוננות ב-7 באוקטובר, יחד עם חברי "צוות שרעבי" שנלחמו בגבורה אחרי מסיבת הנובה, רמי דוידאן ממושב פטיס שחילץ מאות אנשים מהמסיבה, ויוסף אל-זיאנדה שהציל את חייהם של 30 משתתפים ממסיבת הטבע. 
ארבעה מבני משפחתו של אל-זיאנדה עדיין מוחזקים בשבי החמאס. בנאומו אמר: "משיא משואה זו, לכבוד היהודים, הערבים, שיחיו יחד במדינה הזאת, בשלום". את המשואה הקדיש גם לזכרם של מי שלא הצליח להציל ואמר "אין יום, אין יום שאני, שאנחנו לא חושבים עליכם". 
בטקס נאם גם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה והתייחס לפילוג בעם. "מגפה מאיימת עלינו", אמר, "מגפת המריבה, הקיטוב והקנאות". באירוע נאם גם ראש הממשלה, בהודעה שהוקלטה מראש הבטיח ראש הממשלה שיפעל "עד הסוף" למען פירוק החמאס. בהודעה הזכיר גם את חשיבות עצמאותה של מדינת ישראל ואמר: "העצמאות להיות עם חופשי בארצנו, העצמאות להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, העצמאות לממש את צו הדורות: לעולם לא עוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה