בארץ

האם חטופים הוחזקו בבית החולים בחאן יונס? צפו בהצהרת דובר צה"ל

בצל הטענות על מצור בבית החולים נאסר בחאן יונס, קיים מידע מהימן על כך שייתכן שיש במקום גופות של חטופים מאירועי הטבח של ה-7 באוקטובר. תא"ל דניאל הגרי: "כמו שהוכחנו במקרים של בתי החולים שיפא, רנתיסי, אל-אמל ורבים אחרים ברצועה, חמאס משתמש בהם כמוקדי טרור". במקום נמצאים כ-1,500 פליטים
מערכת ice | 
היערכות צה"ל לקבלת החטופים (צילום דובר צהל)
בצל שבועות בהם הושמעו טענות פלסטיניות ל"מצור" על בית החולים הגדול ביותר הפועל ברצועת עזה בימים אלו, בית החולים נאסר בחאן יונס צה"ל מאשר כי לוחמים נכנסו לבית החולים, במטרה להגיע לפעילי חמאס. "כוחות מיוחדים נכנסו לבית החולים", אמרו בצבא לסוכנות הידיעות רויטרס.
הערכה היא כי קיים מידע מהימן על כך שייתכן שיש במקום גופות של חטופים מאירועי הטבח של ה-7 באוקטובר. בהודעה מיוחדת שפרסם באנגלית דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, חשף כי המידע על כך שיש גופות חטופים בבית החולים הגיע בין היתר מחטופים ששוחררו. "יש לנו מידע מודיעיני אמין, מכמה מקורות. יש לנו אינדיקציה שחמאס החזיק חטופים בבית החולים, ושעשויות להיות גופות של חטופים במתקן". 
 
"כמו שהוכחנו במקרים של בתי החולים שיפא, רנתיסי, אל-אמל ובתי חולים רבים אחרים ברצועה, חמאס משתמש בהם כמוקדי טרור", הוסיף תא"ל הגרי. "מחבלי חמאס ככל הנראה מתחבאים ברגע זה מאחורי אזרחים פצועים בבית החולים נאסר, ונראה שחמאס השתמש בבית החולים כדי להחביא גם את החטופים שלנו".
 
דובר צה"ל אמר, בהצהרה שנועדה לתקשורת הזרה, כי "אחת ממשימות הצבא היא להבטיח שבית החולים ממשיך את תפקידו החשוב בטיפול במאושפזים. הדגשנו שאין חובה על חולים או על אנשי צוות לפנות את המקום. אנחנו שולחים מכלי חמצן ודלק לבקשת בית החולים, כדי להבטיח שימשיך בתפקידו החיוני, ללא הפרעה".
 
עם זאת, בהודעה למשפחות החטופים שהועברה על ידי קציני הקשר, הבהירו בישראל כי "בשלב זה אין מידע קונקרטי על הימצאות גופות. אם יימצאו ממצאים רלוונטיים, המשפחות יעודכנו באופן מיידי". לפי הודעת צה"ל, הפעולה בבית החולים נאסר מבוססת על מידע מודיעיני המעיד על פעילות טרור של חמאס בבית החולים, ומטרתה היא הגעה לפעילי טרור, בהם גם חשודים במעורבות בטבח בשבעה באוקטובר. בצה"ל אמרו כי עד כה עוכבו כמה חשודים בבית החולים. 
 
בצה"ל אמרו כי לפעולה קדם מאמץ לפינוי חוסים מבית החולים, על מנת לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים. "לטובת פינוי החוסים נפתח מעבר מיוחד לפינוי האוכלוסייה האזרחית השוהה במרחב, לכיוון האזור ההומניטרי", אמרו. "הכוחות הפועלים במרחב הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי".
 

במשרד הבריאות בעזה, הנשלט על ידי חמאס, טענו מוקדם יותר היום כי המחלקה האורתופדית בבית החולים נפגעה מתקיפה אווירית. לדבריהם, אחד המאושפזים נהרג ואחרים נפצעו. ב-CNN פורסם סרטון שבו נראו חולים פצועים, המועברים למסדרון. לפי משרד הבריאות העזתי, בבית החולים נאסר נמצאים 1,500 פליטים. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה