בארץ

ארה"ב מזהירה את ישראל: "פעולה צבאית ברפיח תהיה אסון"

גורמים בכירים בממשל האמריקני ציינו כי לאור היותה מקלט של יותר ממיליון בני אדם, פלישת צה"ל לעיר הדרומית בעזה עלולה לסכן אזרחים זרים ולפגוע בלגיטימציה הבינלאומית. הערכה: כניסה לאחד ממעוזיו האחרונים של חמאס תצריך הגברה של הסיוע ההומניטרי, ועלולה מנגד לגרור מחירים קשים מצד ישראל
מערכת ice | 
רפיח (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב)
גורמים בכירים בממשל האמריקני הזהירו היום (חמישי) כי כל פעולה צבאית ישראלית ברפיח, שבה נמצאים כרגע יותר ממיליון בני אדם שמחפשים מחסה, באופן שאינו מבוקר או מחושב - תהיה "אסון". סגן דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, ודנט פאטל, התייחס במהלך תדרוך לעיתונאים לתמיכת הממשל בהמשך התמרון הקרקעי של ישראל בעזה.
 
"לא נתמוך במהלך כזה ללא תכנון רציני ואמין, שכן הוא מביא בחשבון יותר ממיליון בני אדם שנמצאים שם, כמו גם מבלי להתחשב בהשפעות של פעולה כזו על הסיוע ההומניטרי והעזיבה הבטוחה של אזרחים זרים". ארה"ב לא ראתה ראיות שישראל ביצעה תכנון רציני למבצע כזה, אמר פאטל.

דבריו של פאטל מגיעים על רקע פגישתו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן עם קבינט המלחמה. "הנחינו את צה"ל לפעול גם ברפיח ובשני המחנות במרכז, המעוזים האחרונים שנותרו של חמאס. צה"ל יקל על האוכלוסייה האזרחית להתרחק דרך מסדרון הומניטרי על פי החוק הבינלאומי", אמר רה"מ נתניהו.
 
עד כה, נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובכירי צה"ל התייחסו לאפשרות של כניסה לרפיח כאל חלק מהשלמת התמרון הקרקעי, עם זאת נמנעו מלהתחייב מתי צפוי להתעצם מהלך מסוג זה וכיצד הוא ישפיע על מהלכי הסיוע ההומניטרי ועזיבת העזתים שנמצאים במקום.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה