משפט

פאף דידי בתביעת ענק: "לא מתייחסת באופן שוויוני לשחורים"

הראפר, מפיק ואיש העסקים תובע את ענקית האלכוהול דיאג'ו במיליארדי דולרים בטענה שהם הפרו את השותפות שלהן איתו
מערכת ice | 
פאף דידי (צילום ויקיפדיה)
הראפר, המפיק והיזם האמריקני שון "פאף דידי" קומבס תבע במיליארדים את ענקית האלכוהול דיאג'ו (Diageo), והאשים את החברה בגזענות ובערעור מכוון של מיזם משותף.
בהגשה לבית המשפט ביום רביעי, עורכי הדין של קומבס אומרים כי דיאג'ו ומנהליה "שמו את רגליהם על צוואר המותגים של מר קומבס", וחנקו את הייצור, ההפצה והמכירה של מותגי Combs Wines and Spirits, כולל וודקה Ciroc ו-High ומותג הטקילה DeLeon.

עורכי הדין של קומבס מבקשים צו בית משפט על מנת "לספק את היחס השווה", הם אומרים שדיאג'ו "הבטיחה בחוזה". בתיק נכתב כי Combs Wines and Spirits מתכננת לדרוש "פיצויים של מיליארדי דולרים עקב ההזנחה וההפרות של דיאג'ו" בתביעה נפרדת.
"באופן פומבי דיאג'ו - חברת משקאות חריפים הנסחרת בבורסה במיליארדי דולרים - מכריזה על עצמה כמובילה בגיוון והכלה", אמרה הגשת התביעה.
אבל הטענה הזו "היא שקר", טוענים עורכי דין של קומבס, בטענה שהחברה "לא מוכנה להתייחס לשותפיה השחורים באופן שווה - אפילו כשהחוזה נדרש מפורשות לעשות זאת".
לקומבס היה מיזם ארוך ומוצלח עם דיאג'ו בקידום מותג הוודקה שלו Ciroc. בשנת 2014, הוא הכריז על שותפות 50/50 עם דיאג'ו לרכישת מותג הטקילה DeLeon. הבקבוק היקר ביותר של המותג יכול לעלות קרוב ל-1,000 דולר.
בהגשת בית המשפט מאשימים עורכי הדין של קומבס את דיאג'או באי תמיכה במותגים, ובשיווק המותגים כ-"שחורים".
"במקום יחס שווה, דיאג'או התייחסה למר קומבס ולמותגים שלו גרוע יותר מאחרים כי הוא שחור. דיאג'ו הוציאה את Ciroc ו-DeLeon משיווק, ככל הנראה, מהחלטה שהם 'מותגים שחורים' שצריכים להיות ממוקדים רק לצרכנים 'עירוניים'", טענו עורכי הדין.
המסמכים טוענים כי בכיר בהנהלת דיאג'או, סטיבן רוסט, הודה ישירות באווירה הגזענית בחברה ב-2019, ואמר לקומבס ש-"חלק מההנהגה של דיאג'ו התרעמו עליו על שהרוויח יותר מדי כסף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה