משפט

גוגל בדרך לסנקציות בארה"ב: הממשל מאשים בהתנהגות פלילית

ענקית שירותי הרשת עלולה להיות מוחרמת או מוגבלת במדינת האם שלה, לאחר שמחלקת המשפטים הגישה נגדה האשמה חמורה, לפיה החברה השמידה ראיות בניסיון לשבש את מהלכן התקין של תביעות הענק המתנהלות נגדה. שופט אחד כבר עשה את הבלתי יאומן ואמר שהוא עשוי להתיר למושבעים להרשיע את גוגל אפילו ללא הוכחות
יאיר מור |  5
גוגל במתקפה חריפה (צילום ויקיפדיה/ Outreach Pete)
מחלקת המשפטים בממשל האמריקאי דורשת מבית המשפט לגזור סנקציותנגד גוגל, אחת החברות הגדולות ביותר במדינה, וגם בעולם, כך לפי מסמך שפורסם ביום חמישי.
במסמך מאשימה המחלקה בכך ש"במשך כמעט 4 שנים, גוגל השמידה באופן שיטתי קטגוריה שלמה של הודעות כתובות כל 24 שעות" – מעשה המהווה הפרה של חוקים פדרליים המחייבים שמירה של תקשורת רלוונטית לצרכי תביעות.
לפי המחלקה, גוגל אמורה היתה להתחיל לשמור את התקשורת בין עובדיה לפחות מאז 2019, כאשר היה ברור שהיא עומדת להיתבע – ואכן נתבעה, קודם לכן על ידי אפיק גיימס על המונופול שלה בחנות האפליקציות, ולאחר מכן על ידי הממשל על המונופול בתחומי החיפוש (ב-2020) והפרסום (בחודש שעבר). החברה אף הצהירה בפני הממשל, שוב ושוב, "באופן שקרי", כי היא שומרת את התקשורת הרלוונטית.
בפועל, מלינה המחלקה, גוגל ביצעה מחיקה אוטומטית של כל ההודעות הפנימיות בין עובדיה לאחר 24 שעות. עובדים קיבלו אפשרות להפעיל שמירה של ההיסטוריה אם הם חשבו שזה דרוש – אך מתי מעט אכן עשו זאת, וכך הרוב המוחלט של התקשורת המבוקשת לצורך התביעות נגד החברה נמחק.
בחודש שעבר, ההתנהלות הזו הובילה את השופט ג'יימס דונאטו, המנהל את המשפט בין גוגל לאפיק (מפתחת "פורטנייט", שתבעה את גוגל לאחר שחסמה את המשחק הפופולארי מחנות האפליקציות משום שאפיק ניסתה לעודד שחקנים בו לבצע רכישות הקשורות אליו בדרך העוקפת את תשלום העמלות לגוגל), להודיע בשימוע ב-31 בינואר כי הוא מתכוון להתיר לחבר המושבעים במשפט הזה להניח שכל התקשורת שלא נשמרה היתה מפלילה. זוהי הוראה שכמעט לא עולה על הדעת במערכת המשפט האמריקנית, שבה המושבעים מונחים חד-משמעית שלא לייחס פליליוּת לשום דבר שלא הוצג כראיה חותכת באולם (או, במלים אחרות: במשפט האמריקאי, מושבעים לא מורשים להרשיע אדם רק משום שסירב לחשוף מידע, אלא רק אם נחשף מידע ממקורות אחרים שמוכיח את אשמתו).
רק לאחר השימוע הזה, ואיום מקביל של מחלקת המשפטים בסנקציות, התחייבה גוגל להפעיל עבור כל העובדים את שמירת ההודעות לטווח ארוך יותר.
דובר גוגל מסר לתחנת הטלוויזיה CNBC כי החברה "חולקת לחלוטין על טענות מחלקת המשפטים. הצוותים שלנו עבדו במשך שנים באופן מצפוני כדי להגיב על בקשות ותביעות. למעשה, המצאנו יותר מ-4 מיליארד מסמכים בתיק הזה לבדו, ומיליונים נוספים לרגולטורים ברחבי העולם".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בושה לאמריקה
    ג'ס נגבי 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שמבין משהו באינטרנט יודע שהשחיתות והקרימינליות גדולים בקרב כל החברות האחרות בעולם שתכניהן טכנולוגיה. התאגיד גוגל הוא הכי פחות עברייני או מושחת מכולן. ומעניק למשתמש באשר הוא אינסוף כלים וערוצים ואפפס בחינם. וזה לא מוצא חן בעיני מאות חברות אחרות שלוחצות מקנאה נטו וגורמות לגוגל להראות רע. אני יסמין ואני מודה לגוגל על אינטרנט מתורבת! הדארק ווב היתה שליטת העולם אלמלא גוגל ומלחמתה (הלא ידועה, מאחורי הקלעים) בכל מה שהוא אינטרנט אפל. וצר לי שהיא מעניקה לי כל כך הרבה דברים ללא עלות ועל כך מעוררת צרות עין ומושכת אש. בושה לאמריקה, אם יש "חלום אמריקאי", גוגל היא הדוגמה שניתן לעשות הכל, וטוב, ואפילו לתרום מיליארדים מדי שנה לעשרות מטרות נעלות ואוכלוסיות חסרות יצוג.
    סגור
  • 4.
    האקרים!
    אנצי! 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגוגל צריך להיות יותר פיקוח על וירוסים והאקרים!
    סגור
  • 3.
    עדכון!
    אנצי! 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה בגוגל נכון להיום,זה שכאשר יש חיפוש מסויים,לא מעדכנים את האתר.לדוגמה ציטוטים, לא מרכזים ציטוטים בנושא אחד באתר אחד,אז גוגל נותן לך כמה בחירות,אם הוא נותן לך את הבחירות האלה וזה הבעיה של גוגל וזה לא פרקטי!!!!
    סגור
  • 2.
    התמכרות!
    אנצי! 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גוגל אף פעם לא פירסמו את עצמם.הם כמו סוחרי סמים.הם מוכרים את החומר,אבל חכמים מספיק כדי לא להשתמש בו בעצמם-פול ווטרסטון!
    סגור
  • 1.
    אמון!
    אנצי! 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה סומך על גוגל יותר מאשר אתה סומך על הרופא שלך,אולי באמת הגיע הזמן שתחליף רופא- כריסטינה קורדובה וג'ידלאר!
    סגור