משפט

גוגל בצרות? ארה"ב עומדת להגיש נגדה תביעת ענק

מחלקת המשפטים של ארה"ב עובדת על תביעת ענק שלישת במספר נגד גוגל, שהפכה למיקרוסופט החדשה - כלומר החברה שהממשל האמריקאי נלחם בה בכל הכוח. הפעם התביעה מתרכזת בדרכים שבהן גוגל כופה על מפתחים להשתמש בשירות המפות שלה כדי לאגור מידע על הקשר בין חיפושים של אנשים למיקומים שלהם ושל הדברים שמעניינים אותם
יאיר מור | 
גוגל הפסידה בתביעת דיבה (צילום pixabay, flickr)
הממשל האמריקאי מסמן את גוגל כאויבת מספר אחת של הציבור, כך נראה מפעולותיו הרבות נגדה. לפי אתר פוליטיקו, שדיבר עם שלושה מקורות במחלקת המשפטים (המקבילה למשרד המשפטים) בממשל ביידן, היא נמצאת בימים אלה בעיצומו של מרתון פגישות עם מתחרות של גוגל מתחום שירותי המפות, בניסיון להבין מי מוכן ויכול להעיד נגדה במידה ותיתבע על יצירת מונופול בתחום הזה.
לדברי המקורות, התקיימו כבר כמה פגישות, וכמה נוספות נקבעו לחודש הקרוב. המחלקה טרם החליטה האם היא בכלל מעוניינת להגיש תביעה בנושא, אך לאור תנופת הפעילות שלה נגד החברה, סיכוי גבוה מאוד שהיא אכן תגיש כזו.
המחלקה נמצאת במסלול התנגשות חזיתית מול גוגל עוד מאז 2019, תחת הנשיא טראמפ. ב-2020 היא הגישה תביעה ראשונה נגדה, על המונופול לכאורה של החברה בתחום החיפוש; בחודש הקודם הוגשה תביעה שנייה, שדורשת מגוגל להיפרד מחטיבת הפרסום שלה; וכעת נמצאת בהכנה תביעה שלישית, שעשויה להגיע עוד השנה, או בשנה הבאה. זאת בנוסף לתביעות נוספות נגד החברה, שהוגשו על ידי תובעים של מדינות שונות בארה"ב שהתאגדו לתביעות משותפות - אחת בהובלת טקסס על מונופול החיפוש, ואחת בהובלת אוהיו על מונופול חנות האפליקציות. 
לפי המקורות במחלקה, הבעיה היא שגוגל כופה על מפתחים להשתמש בחיפוש ובמפות יחד, כך שהיא תוכל לאגור מידע על הקשר בין מיקומים של בניינים ונקודות עניין לחיפושים מסוימים וכך לדעת להציג תוצאות גיאוגרפיות ברמת רלוונטיות שחברות שאין להן את שירות החיפוש הגדול בעולם לא יכולות להגיע אליה. גוגל, מצידה, טוענת שזה נועד לטובת המפתחים ובעיקר המשתמשים, מפני ששילוב מידע ממקורות שונים פוגע באיכות ובאבטחת המידע. דובר מטעם החברה מסר לפוליטיקו כי "מפתחים בוחרים להשתמש בפלטפורמת גוגל מאפס מתוך אפשרויות רבות, מפני שהם מבינים שהיא מספקת מידע יעיל באיכות גבוהה. הם גם חופשיים להשתמש בשירותי מיפוי אחרים בנוסף לפלטפורמת גוגל מאפס - ורבים (מהם) עושים זאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה