בעולם

ההסתבכות של גוגל מול הרשויות: כשלי האבטחה והפרטיות נחשפים

בשנת 2021 יועצים משתי אוניברסיטאות גדולות המתחמים בתחום פרטיות המידע הוציאו דו"ח על כלי הלמידה של חברת גוגל.  היועצים גילו בעיות אבטחה בתוכנות אלה שקשורים לפרטיות המשתמשים
מערכת ice | 
גוגל במתקפה חריפה (צילום ויקיפדיה/ Outreach Pete)
בשנת 2021 יועצים משתי אוניברסיטאות גדולות המתחמים בתחום פרטיות המידע הוציאו דו"ח על כלי הלמידה של חברת גוגל שמשמשים יותר מ- 170 מיליון אנשים בעולם בכל יום, לדוגמה תוכנת google docs.
היועצים גילו בעיות אבטחה בתוכנות אלה בדו"ח שהתפרסם התריעו על בעיות אבטחה בכלי הלמידה של גודל ועל חוסר המגבלות שיכולות לאפשר לגוגל לשמור ולהשתמש במידע אישי של תלמידים ומורים, בעיות האבטחה האלו לא עומדים בתקן האיחוד האירופי. חברת גוגל סירבה לטפל בבעיות שהוצגו למרות שהתייחסה אליהם.  
כתוצאה מכך רשות הגנת המידע ההולנדית התערבה וחייבה את גוגל להשתמש בהגדרות הבטיחות המדוברות אחרת לא יוכלו אנשי החינוך והתלמידים להשתמש בכלים הלימודיים שלהם. כתגובה לכך גוגל פיתחה אמצעי פרטיות חדשים שנועדו לענות על טענות הדו"ח ובהמשך השנה גוגל תשחרר את הגדרות פרטיות אלה לכל המשתמשים בעולם.
ההולנדים וארגוני חינוך במדינה זכו להצלחה במאמצים לאלץ את חברות הטכנולוגיה  לבצע שינויים משמעותיים בתחום הפרטיות. הגישה  של ההולנדים מובילה בכירים בחברות הטכנולוגיה לנהל במשך חודשים ארוכים דיונים ולאחר מכן לנהל משא ומתן על הסכמים קיבוציים שמאפשרים לחברות הטכנולוגיה למכור את הכלים הלימודיים שלהן למשרדי ממשלה שונים ולבתי הספר במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה