משפט

לאחר רצח הנער: מפקד תחנת המשטרה הודח מתפקידו

כשבועיים לאחר שהנער יואל להנגהל ז"ל נדקר למוות על ידי קבוצת נערים בקריית שמונה, נציב מחוז צפון מודיע היום על החלטתו להדיח את סגן הניצב, שהיה תורן באותו היום, לאור בדיקה שהעלתה ליקוי משמעותי בטיפול המקרה
מערכת ice | 
יואל להנגהל (צילום פייסבוק)
לפני כשבועיים דווח על מקרה כואב בצפון, במסגרתו עולה חדש ובן 18 בלבד בשם יואל להנגהל נדקר בעת קטטה עם צעירים אחרים במסיבה. לאחר שהנער פונה לבית חולים זיו הוא לא שרד ונפטר מהפציעה הקשה.
זמן קצר לאחר המקרה המצער חברי המשפחה, שעלו רק לפני כשנה מהודו, התלוננו על כך שהטיפול במקרה על ידי כוחות המשטרה הוא לקוי וכעת מפקד מחוז צפון, ניצב שוקי תחאוכה, הודיע היום (ראשון) כי סגן-ניצב ניר ששון יודח מתפקידו בכוח בעקבות טיפול לקוי במקרה. לצד ששון, סגנו קיבל הערה פיקודית. יחד עם זאת, הדבר עדיין לא רשמי היות והחלטה זו צריכה לעבור אישור של השר לביטחון פנים בר-לב ומפכ"ל המשטרה שבתאי.
ההחלטה הזו התקבלה לאחר שהתבצעה בדיקה לתוך המקרה והתגלה כי שוטרים מתחנת קריית שמונה הגיעו למקום טרם הדקירה וזאת לאחר שנערים דיווחו כי להנגהל תוקף את חברתו  - דבר שהתברר כשקרי. על כן, השוטרים ביקשו משתי הקבוצות להתרחק אחת מהשנייה ועזבו את המקום.
על פי הבדיקה הזו נמצא כי ישנן שאלות רבות שעולות בנוגע לטיפול של השוטרים במקרה. יתרה מכך, לאחר שנערכה בדיקת פתע בתחנה מתברר כי כשלים אלו חוזרים על עצמם במקרים נוספים שמטופלים בתחנה. 
כאמור, המקרה התרחש לפני כשבועיים ובתחילתו התקיימה מריבה בין להנגהל ז"ל לבין קבוצת נערים, במסגרתה נגרם נזק לרכב חונה בסמוך למקום. לאחר שהשוטרים עזבו את המקום, קבוצת הנערים הזעיקה אליה שני נערים נוספים שתקפו יחדיו את להנגהל ודקרו אותו למוות. להנגהל ז"ל היה צפוי להתגייס בקרוב לצה"ל וכאמור נפטר מפצעיו בבית החולים. 
כוחות המשטרה עצרו 11 חשודים במקרה, ביניהם חייל משוחרר וחייל נוסף בשירות צבאי ומעצרם הוארך עד ל-28 באוקטובר. חשודים קטינים נוספים נמצאים כעת במעצר בית. משפחתו של להנגהל מסרו כי הם מברכים את החלטת הניצב בעניין ההדחה. גם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, מסרה כי מדובר במחדל שהאחראים עליו צריכים לתת את הדין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה