תקשורת ומדיה

מייסד טלגראס מדבר אחרי שלוש שנים וחצי של מעצר

מייסד טלגראס, עמוס סילבר, שוחרר למעצר בית לאחר שלוש שנים וחצי, וכבר בדרכו למעצר הבית הוא דואג להתראיין לחדשות סוף השבוע. בריאיון הוא משדר אופטימיות ונראה מחויך ורגוע
מערכת ice | 
עמוס סילבר (צילום פייסבוק)
לאחר שלוש שנים וחצי מייסד טלגראס, עמוס סילבר, כשהמשפט בעניינו עוד רחוק מלהסתיים, שוחרר ממעצר. כבר עם יציאתו מהכלא, לכיוון מעצר הבית, הוא התראיין לגיא פלג ב"חדשות סוף השבוע" של חדשות 12. כן, הוא התראיין מהדרך, ברכב. עוד לפני זה, הוא דאג להדליק ג'וינט מול המצלמה.
כזכור, במרץ 2019, סילבר נעצר על ידי משטרת ישראל בבית מלון בקייב. העבירות המיוחסות לו הן עמידה בראש ארגון פשיעה, כזה ששלט במשך שנים על הסחר בקנביס וגלגל מאות מיליוני שקלים. הוא נעצר בשעה 4:20 וזאת מכיוון ש-420 הוא קוד כינוי בין לאומי בין המעשנים.

בריאיון עצמו התייחס סילבר לטענה שבשנת 2018 רוב הסחר בקנביס בישראל היה תחת טלגראס – "הגיוני. אבל טלגראס לא עשתה משהו בשביל שזה יקרה. זה התפוצץ בצורה כזאת כי יש צורך כזה במדינת ישראל – וזה ענה על צורך". על הטענה כי הרוויח לא מעט כסף מטלגראס ענה כי "לא אני ולא אף אחד אחר מהמנהלים, גם הבכירים... נהנו מאיזשהו עושר או סכומים גדולים, בטח לא כמו שמיוחס בכתב האישום".
מי שהפיל את סילבר היה חברו הטוב שהופעל כסוכן מטעם המשטרה. החבר הזמין את סילבר, אשר התעורר בארה"ב באותה התקופה, להגיע לקייב על מנת להשתתף בחתונתו. "כשנעצרתי, הדבר הראשון שאמרתי להם 'יש לי חבר שממש ממש רצה שאני אהיה בחתונה שלו'", הסביר סילבר בעת המעצר ולא הבין כי נפל בפח של החבר.
במהלך הסגרתו של סילבר מאוקראינה לישראל הוא ניצל את אדישות השוטרים וברח משדה התעופה לעבר אומן. "אני לא יודע אם אפשר להגיד 'הצלחתי לברוח' כמו פשוט... הם נתנו לי במקרה הזדמנות", הוא מספר כיצד ברח ומצביע על כשל גדול של השוטרים. "לקחו אותי איך שאני לשדה התעופה, הורידו לי את האזיק האלקטרוני, באתי להחזיר למקום את הקופסה שלי ואני מסתכל ורואה ששני השוטרים שאיתי, פשוט לא מסתכלים עליי".
למרות שעברו יותר משלוש שנים וחצי מאז מעצרו ולמרות שהיו כבר יותר ממאה ישיבות בעניינו, המשפט עדיין נמצא בשלבים מוקדמים. עד המדינה, רגע לפני שעלה להעיד, ניסה להשים קץ לחייו לפני כשנה ומאז מצוי במצב שהוגדר על ידי הפרקליטות כ"לא כשיר לעדות". סילבר ימתין עוד זמן רב כנראה לגזירת דין גורלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה