משפט

לא הכל ירוק: עוקץ הטלגראס הגדול של ישראלים בחו"ל

מאות ישראלים שנפשו בחו"ל, דיווחו על ניסיונות הסחיטה שעברו עקב הצטרפות לקבוצה ספציפית של טלגראס
מערכת ice | 
קנאביס (צילום unsplash)
מאות נופשים ישראלים שנסעו לחופשה בחו"ל ורצו במהלכה לרכוש קנאביס דרך פלטפורמת הטלגראס, מדווחים על ניסיונות סחיטה ואימים שעברו. מדובר על קבוצה אחת ספיציפית, "טלגרם כיוונים קהילה חו"ל", שבה העברת התשלום נעשית דרך משיכת הכסף ללא כרטיס.
כמו בכל קבוצה אחרת, ברגע שמשתמש יוצר קשר עם אחד הסוחרים, הוא מזדהה מולו, בדרך כלל על ידי צילום תעודה מזהה בצירוף צילום של פרופיל ברשת חברית ו\או תמונת סלפי. במקרה המדובר, לאחר הזדהות, הלקוח הפוטנציאלי מסר לסוחר את הקוד למשיכת כסף בכספומט, על סך סכום העסקה. כאן התחיל הסיוט של הקורבנות, כאשר הסוחרים התחילו לדרוש מהם להעביר סכומי כסף נוספים ואם לא - איימו עליהם שהפרטים האישיים שלהם יפורסמו ברחבי הרשת. 
כך על פי העדות של אחת הקורבנות: "האיומים התחילו מיד אחרי שניסיתי להעביר לו סכום כסף שהוא ביקש, אחרי שהוא אמר שיש לו שליח בדרך. הדבר הראשון שהוא עשה הוא שם את הדרכון שלי בקבוצה וכתב על ידו אזהרה כאילו אני סמויה של המשטרה ושצריך לדווח עליי. כשסירבתי הוא התחיל לאיים עליי שהוא ידווח עליי שאני זונה. הם עבדו עם שני אנשים, הם מקצוענים, אז כאילו התנהלו בצורה שאחד מנסה לעזור לי לצאת מהברוך שהשני הכניס אותי אליו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה