משפט

"סכנה מיידית לציבור": הפרת חוקים חמורה באיזור התעשייה

בהמשך לאירוע חומרים מסוכנים באזור תעשייה ברקן שבשומרון בשבוע שעבר: המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית, בשיתוף משטרת ישראל
מערכת ice | 
חומרים מסוכנים (צילום המשטרה הירוקה)
המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית בשיתוף משטרת ישראל, בגין אחסון פיראטי של חומרים מסוכנים באזור התעשייה ברקן שבשומרון.
בשבוע שעבר, לאור אירוע  חומרים מסוכנים באזור התעשייה, אותר מתחם אחסון פיראטי של חומרים מסוכנים ללא היתרים וללא תשתיות מתאימות. במתחם מאוחסנים למעלה מ-300 מכלים בגדלים שונים, אשר מכילים בין היתר פסולת חומרים מסוכנים ומהווים מפגע סביבתי חמור ומסוכן. בנוסף, על פי בדיקה ראשונית של גורמי המקצוע, קיים חשש לזיהום קרקע כבד וריח חריף במתחם, המחייב הימצאות עם מסיכות בלבד.
אתמול (שלישי), נערכה פעילות משולבת שכללה דיגום נוזלים, וכן דיגום קרקע מזוהמת ואבקות על ידי אגף חומרים מסוכנים של המשרד, המשטרה הירוקה של המשרד וגורמי המקצוע ממחוז מרכז של המשרד, בשיתוף איגוד ערים שומרון והחברה לשירותי איכות הסביבה.
המשרד יפעיל את מלוא סמכויותיו, לרבות הוצאת צו פינוי רעלים שיחייב את הגורמים הרלוונטיים לפנות באופן מבוקר ובטוח את החומרים שהוכנסו לאתר, ולהחזיר את השטח לקדמותו.
המשרד להגנת הסביבה, באמצעות המשטרה הירוקה, מחוז מרכז וגורמי המקצוע ובשיתוף גופים נוספים, יפעלו לסילוק המפגע סביבתי החמור, המהווה סכנה פוטנציאלית לציבור ולסביבה.
 

יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה: "המתחם מהווה סכנה מיידית לציבור ולסביבה. אחזקה לא חוקית של חומרים מסוכנים יכולה להיגמר באסון, וראינו דוגמה לזה במקרה הנוכחי. המשרד יפעל בשיתוף כל הגורמים לטיפול מיידי במפגע, וכן מול החשודים, בכל האמצעים העומדים לרשותו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה