בריאות

המדבקה שתציל חיים? זה השינוי באריזות החומרים המסוכנים

אושר בטרומית: חובת הוספת פרטי התקשרות למרכז רעלים, למכלים המכילים רעלים על מנת לאפשר קבלת מידע מיידי אודות הטיפול הנדרש
מערכת ice | 
מוצרים מסוכנים לשימוש (צילום freepik)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק החומרים המסוכנים של חבר הכנסת אורי מקלב וקבוצת חברי כנסת. תשעה חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה.
מוצע להוסיף לאזהרות המופיעות על אריזות המכלים והצרורות המכילים רעלים, את מספר הטלפון של המכון הארצי למידע בהרעלות, וזאת על מנת לאפשר קבלת מידע מיידי אודות הטיפול המומלץ או לחילופין להימנע מפנייה מיותרת לבית חולים.

בדברי ההסבר נכתב: "רבים הם המקרים שבהם נפגעים, בעיקר קטינים, מחשיפה או בליעה של חומרים מסוכנים המצויים בביתם או בסביבתם. מדובר בחומרים המיועדים לשימוש ביתי ומצויים בכל בית ומשמשים לניקיון. בכשמונים אחוזים ממקרי חשיפות ילדים לרעלים בבית, נמצא שאין הכרח לפנות לחדר מיון, אלא אפשר להסתפק בהשגחה וטיפול בבית.
המכון הארצי למידע בהרעלות שבקריה הרפואית רמב"ם הוא גוף מרכזי של משרד הבריאות והיחידי בארץ המייעץ בנושא הרעלות בבני אדם למערכת הבריאות ולציבור הרחב. הייעוץ ניתן טלפונית, 24 שעות ביממה, בנושא הרעלות, מידע תרופתי ועוד.
הצעת חוק זו נועדה להוסיף לאזהרות המופיעות על אריזות המכלים והצרורות המכילים רעלים, את מספר הטלפון של המכון הארצי למידע בהרעלות, וזאת על מנת לאפשר קבלת מידע מידי אודות הטיפול המומלץ או לחילופין להימנע מפניה מיותרת לבית חולים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה