משפט

אמזון יוצאת למלחמה: אלו האתרים שהחליטה לתבוע

אמזון טוענת שחקרה את המתווכים ומצאה ששניהם היו אחראים לארגון יותר מ-900,000 חברים ש"מוכנים לכתוב ביקורות מזויפות"
מערכת ice |  1
אמזון (צילום freepik ,flickr/ Public.Resource.Org)
בעקבות תביעות קודמות לגבי סוקרים מזויפים, אמזון הגישה תביעה דומה בטענה ש-AppSally ו-Rebatest תיאמו את פרסום הביקורות הכוזבות על מוצרים של החברה בתמורה לכסף או לפריטים בחינם.
אמזון טוענת שחקרה את המתווכים ומצאה ששניהם היו אחראים לארגון יותר מ-900,000 חברים ש"מוכנים לכתוב ביקורות מזויפות". בהודעתה, אמזון טענה שהחברות פרסמו ביקורות כוזבות באיביי, וולמארט ואטסי וכן באתר שלה. ענקית המסחר האלקטרוני אמרה ש-AppSally מוכרת ביקורות כוזבות תמורת "נמוך עד 20 דולר". AppSally ו-Rebatest לא הגיבו מיד לפניית Retail Dive להגיב בנוגע לתביעות.

במאמציה להפסיק פעילות הונאה בפלטפורמה שלה, אמזון פנתה שוב ושוב לבתי המשפט. בשנת 2015, החברה תבעה גבר מקליפורניה על ניהול כביכול אתרי ביקורות מזויפים. בשנה שלאחר מכן, החברה תבעה שלושה סוחרים בפלטפורמה שלה על שימוש בחשבונות מזויפים כדי לחלוק ביקורות חיוביות על המוצרים שלהם.
מהחברה נמסר כי AppSally שולחת לבודקים הונאה קופסאות ריקות ומנחה "שחקנים רעים" לספק לחברה תמונות להעלאה עם הביקורות. הנחה, לפי אמזון, משלמת לאנשים עבור כתיבת ביקורות של 5 כוכבים ברגע שהביקורות שלהם מאושרות על ידי רמאים שמוכרים את המוצרים האלה.
אמזון אמרה שבשנת 2020 היא מנעה יותר מ-200 מיליון ביקורות מזויפות אפשריות לפני שהן היו גלויות לקונים באינטרנט. אבל אלו לא רק ביקורות מזויפות שאמזון נאבקת בבית המשפט. הקמעונאי גם חבר למותגים כמו Salvatore Ferragamo, HanesBrands, Valentino ו-KF Beauty כדי לתבוע מוכרים של מוצרים מזויפים בפלטפורמה שלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא הבנתי כלום איפה העורך שלכם
    גיא 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין קשר בין המילים בכתבה
    סגור