משפט

חברת ההייטק הישראלית בחובות ענק: האם תפשוט רגל?

כ-13 עובדי חברת הסטארט-אפ הישראלית ימוג'ה הגישו לאחרונה בקשת פירוק לבית המשפט המחוזי בנצרת, עקב חובות של מאות אלפי שקלים מצד החברה. למרות זאת, בית המשפט החליט לדחות את הבקשה באמונה שהחברה תוכל להתניע את פעילותה מחדש
מערכת ice | 
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
עובדי חברת הסטארט-אפ הישראלית ימוג'ה הגישו בחודש ינואר האחרון בקשת פירוק לבית המשפט המחוזי בנצרת מאחר וזו חייבת להם מאות אלפי שקלים. למרות זאת, בית המשפט החליט לדחות את הבקשה, וקבע: "מתן צו לפתיחת הליכים בשלב זה ימנע הזרמת כספים לקופת החברה".
כפי שנכתב ב-ynet, החברה נקלעה לקשיים בשל העובדה כי המפעל שלה נמצא בגבול הצפון, ולכן הפסיקה את פעילותה עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל והתחממות הזירה מול לבנון. כ-13 עובדים לשעבר טענו כי החברה חייבת להם כספים רבים, אך נציג החברה, עו"ד רונן נאווי, הבהיר כי החברה מתכוונת לפרוע את חובותיה בשל אמון בעלי המניות בחברה. לטענתו, במידה והבקשה למתן צו לפתיחת הליכים תידחה, יושקעו בה מאות אלפי שקלים ואף מעבר לכך.
השופט ערפאת טאהא האמין כי ימוג'ה אכן תוכל להתניע את פעילותה מחדש, ואמר: "החברה אינה פעילה מזה מספר חודשים בשל המצב אליו נקלעה מדינת ישראל בעקבות אירועי 7 באוקטובר. אם החברה לא תשלם את חובותיה לעובדים בתוך פרק זמן סביר מהיום, עדיין הם יכולים להגיש בקשה חדשה למתן צו לפתיחת הליכים".
עו"ד אופיר רונן, נציג העובדים מסר: "עובדי החברה שוקלים בימים הגשת ערעור על ההחלטה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה