השוק

ההייטק הישראלי במשבר? אלו הנתונים המדאיגים בעקבות המלחמה

ע"פ דוח שפורסם לאחרונה, חלה ירידה של 30% בהשקעות בהייטק הישראלי מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. אמנם מדובר בירידה שהורגשה בכלל העולם, אך לא בשיעורים הללו. כמו כן, רוב סבבי הגיוס הגדולים השתייכו לשש חברות בלבד (בסכום כולל של 736 מיליון דולר) - כמעט כמחצית מכלל ההון שגויס
מערכת ice | 
ההייטק בזמן מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ דוד כהן, shutterstock)
דוח שפורסם לאחרונה ע"י מכון Rise (לשעבר SNPI), חלה ירידה משמעותית בהשקעות בהייטק הישראלי במהלך חצי השנה האחרונה, וביחס לחצי השנה שקדמה לה. כמו כן, הדוח העלה כי ממוצע ההשקעות הרבעוני מאז פרוץ המלחמה עמד על סך 1.6 מיליארד דולר, ומדובר בסכום הנמוך ביותר מאז שנת 2017.
Rise טוענים כי הירידה בהשקעות בהייטק לא חלה רק בישראל, אלא גם בארה"ב ובאירופה. עם זאת, בעוד שבישראל מדובר בצניחה בשיעור של 30%, בשאר העולם השיעורים נמוכים בהרבה. כמו כן, מהדוח עלה כי רוב סבבי הגיוס הגדולים השתייכו לשש חברות בלבד (בסכום כולל של 736 מיליון דולר), ומדובר בכמעט מחצית מכלל ההון שגייסו חברות ההייטק בתקופה זו. כשלוש מתוך החברות הגדולות הללו הן חברות סייבר, והשלוש האחרות עוסקות בתחום הפינטק, מכשור רפואי ומדיה דיגיטלית.
נוסף על נתונים אלו, החוקרים מצאו כי חברות אשר מיקמו את מרכזיהן באזור הצפון (קריית שמונה, למשל), נאלצו להתמודד עם הוצאות בלתי צפויות בשל פינוי התושבים ליישובים אחרים על רקע ההסלמה מול חיזבאללה. מדובר בעלויות של שכירות מקום חדש – פעמים רבות במחירים גבוהים בהרבה ממה ששילמו בעבר. כמו כן, חברות רבות מדווחות על זמני אספקה רבים בהבאת סחורות מחו"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה