צילום: באדיבות keepers

רשתות חברתיות: Keepers – אפליקציה לניטור הטרדה, אלימות ובריונות באינטרנט

יוג׳ין דיקר (43), מנכ"ל חברת Keepres

"האפליקציה שלנו היא שומר הסף, ועשויה גם להציל חיים"
איך הגעת ל-Keepers ומדוע בחרת להיות חלק מהתחום?
"אני יזם והקמתי מספר חברות. תחילת הדרך הייתה בהקמת חברות בתחום המסחר המקוון. בהמשך, כשהבנתי שאני מחפש יותר משמעות, עברתי לתחום הבריאות הדיגיטלית – ייסדתי עם שלושה שותפים את חברת DermaDetect, שבה גם שימשתי כמנכ"ל עד לאחרונה. בחברה פיתחנו טכנולוגיה מהפכנית לאבחון נגעים עוריים בעזרת סמארטפון. מהיכרותי עם משקיעי DermaDetect, נוצר גם החיבור עם חברת Keepers.
כמי שמתעסק בטכנולוגיה ובעצמו אב לשלושה ילדים, אני מבין היטב לא רק את היתרונות שיש לעולם הדיגיטלי להציע, אלא גם את החסרונות ואף את הסכנות – במיוחד עבור הדור הצעיר. היום, מגיל צעיר מאוד, נמצאים הילדים מול מסכים – כאשר לנו, ההורים, אין שום בקרה לתכנים והמסרים אליהם הם נחשפים. חוסר הידיעה הוא מתכון לצרות ובעיות. בעידן שבו 90% מבני מהילדים ובני הנוער נחשפו לתוכן שלילי ברשת, חובה על ההורים להיות עם היד על הדופק. הפגיעה הפוטנציאלית בדור הצעיר יכולה להתרחש למעשה בכל זמן נתון, כשלוואקום הזה בדיוק נכנסת האפליקציה של Keepers".
ספר על האפליקציה שפיתחתם.
"מדובר בטכנולוגיה פורצת דרך, שתומכת בכל הרשתות החברתיות הפופולריות ותפקידה להגן על ילדים ובני נוער מפני הטרדה, בריונות ואלימות באינטרנט – ולספק להורים אזהרה בעת חשיפה של ילדיהם לתכנים הללו. חשוב להסביר: אין בטכנולוגיה שלנו חדירה לפרטיות הילדים, למידע אישי או אפשרות לריגול מצד ההורים. הרציונל הוא פשוט: כשהילד נחשף לתוכן פוגעני, נשלחת הודעה להורה והוא אחראי על דרך הפעולה הנאותה. האפליקציה שלנו היא שומר הסף, הגורם המתריע".
איזה אימפקט Keepers מייצרת?
"אימפקט עצום. כולנו מבינים שגם חשיפה חד פעמית לתכנים קשים מסוגלת לגרום נזקים ארוכי טווח לילד, כשמההיכרות שלנו את השטח, אני יכול לומר שבמקרים מסוימים האפליקציה שלנו היא ממש בגדר מצילת חיים. כמו שלא משאירים את ילדים לבד בבית, או נותנים להם להסתובב בחוץ בלי השגחה עד שיפתחו את הכישורים הנדרשים לכך – כך לא מפקירים אותם לחסדי הרשתות החברתיות והתכנים הלא מבוקרים שיש שם.
כאשר התחלנו בפיתוח בשנת 2017, היינו החלוצים בתחום. מאז האפליקציה כל העת משתכללת ומתעדכנת. הפיתוח הראשון נעשה בעברית ובהדרגה אנו מאמנים את ליבת המערכת לתמוך בעוד ועוד שפות, כשבימים אלו אנו הולכים להשיק את האפליקציה בשפה היפנית. בהקשר הזה חשוב להוסיף שהסטארט-אפ שהתחיל בעולמות הטלקום, מתרחב היום גם לתחום הביטוח. Keepers נמצאת בשיתוף פעולה עם חברת ביטוח בינלאומית הפועלת בעשרות מדינות, כשהמטרה היא לשלב את המוצר של Keepers כחלק מהיצע מוצרי הביטוח שלה למשפחות.
בנוסף, אנו גם נערכים לקחת את האפליקציה שלנו עוד צעד קדימה: כך שהיא לא רק תתריע בפני ההורים על תכנים פוגעניים, אלא גם תספק להם ארגז כלים מקצועי ומקיף להתמודדות עם המצב".
איזו משמעות יש  מבחינתך למקום עבודה שמציע עשייה עם ערך מוסף?
"אני סבור שכל אחד צריך משמעות בשביל לקום בבוקר. בשבילי המשמעות היא לפעול לצמצום הכאב בעולם עם הכלים שניתנו לי כיזם טכנולוגי – וב- Keepers אני מסוגל להביא את האג'נדה הזו לידי ביטוי ברמה הפרקטית. אגב, רק לאחרונה זכתה Keepers בעוד פרס יוקרתי במסגרת תחרות חדשנות עולמית שהתקיימה בציריך, עניין שממחיש את האפקט שהאפליקציה שלנו מייצרת". 
חברת קיפרס (Keepers), עומדת מאחורי פיתוח טכנולוגיה לניטור וזיהוי של תוכן פוגעני אליו נחשפים ילדים ובני נוער ברשתות החברתיות. המערכת מזהה את המאורע בזמן אמת ומתריעה בפני הורים. בכך מסייעת הטכנולוגיה ליצירת סביבה בטוחה יותר עבור הדור הצעיר ושקט נפשי עבור ההורים.

כתבות נוספות: