צילום: עומר הכהן

סייבר: צ'ק פוינט - חלוצת אבטחת המידע

איתי כהן (28), Head of Research (ראש קבוצת המחקר) בצ'ק פוינט

"קבוצת המחקר בצ'ק פוינט מנתחת בכל רגע נתון את הצעד הבא של ההאקרים בעולם ומייצרת מענה"
איך הגעת לצ'ק פוינט ומדוע בחרת להשתלב בתחום הסייבר?
"כבר כילד גיליתי חיבה רבה למחשבים, רציתי להבין כיצד הם עובדים ואיך ניתן להשתמש בטכנולוגיה כדי לפתור אתגרים שונים. הסקרנות הזו הובילה אותי בגיל צעיר ללמוד באופן עצמאי דרך האינטרנט כיצד ניתן לתכנת בשפות תכנות שונות.
בתיכון לקחתי את העניין עוד צעד קדימה, התקבלתי למגמת מחשבים והצטרפתי לתוכנית מצטיינים במכון ויצמן המיועדת לתלמידים צעירים במדעי המחשב. כחלק מהתוכנית נחשפתי לראשונה אל עולם הסייבר, ויחד עם מנחה ממכון ויצמן פיתחתי פרויקטים הקשורים בהגנה והתקפה בסייבר. בהמשך התחלתי להשתתף בתחרויות Capture The Flag. מדובר בתחרויות בין לאומיות במסגרתן נדרשים המשתתפים לפתור אתגרים טכנולוגיים. כבר אז היה לי ברור שסייבר הוא התחום הטכנולוגי המרתק והמאתגר ביותר מבחינתי. התחום הזה כל העת רק מתפתח ומתחדש, ואני רוצה להיות חלק ממנו.
בתום השירות הצבאי, שגם הוא אגב היה בתחום ההגנה בסייבר, הקדשתי שנה להתפתחות מקצועית. זו כללה בין היתר השתתפות בתחרויות CTF, כתיבת בלוג בנושא אבטחת מידע ותרומה לפרויקטים של קוד פתוח שאהבתי. לאחר מכן הצטרפתי לחברת מיקרוסופט בתפקיד Senior Security Researcher. בשלב מסוים, הרגשתי שאני בשל לאתגרים חדשים, ובסיוע חברים טובים שכבר עבדו בצ'ק פוינט, התקבלתי להיות חלק מ-Check Point Research – קבוצת המחקר של צ'ק פוינט. כבר באותה התקופה זו הייתה בעיני קבוצת המחקר החזקה ביותר בארץ ומהחזקות בעולם, כשהיום אני גם זה שמנהל האותה".
ספר על המוצרים שאתם מפתחים.
"צ'ק פוינט מספקת פתרונות פורצי דרך בתחום אבטחת מידע, מוצרי הצפנה, פתרונות קצה להגנה נגד האקרים, תוכנות ריגול ועוד. קבוצת המחקר הגדולה שבצ'ק פוינט מנתחת בכל רגע נתון את הצעד הבא של ההאקרים בעולם ומייצרת מענה. תפקידנו הוא להיות מקור ידע מרכזי בתחום ההגנה בסייבר, לזהות ולחקור מתקפות מתקדמות, לפרסם מחקרים בכנסים ובאמצעי התקשורת, ולסייע למוצרים של צ'ק פוינט בגיבוש הגנות מפני תוקפים שונים בעזרת טכניקות חדשות שאנחנו מפתחים ומגלים".
איזה אימפקט מייצרת צ'ק פוינט?
"צ'ק פוינט היא חברה מובילה בתחום אבטחת המידע עם למעלה מ-100 אלף לקוחות. המספר הגדול זה של לקוחותינו, הוא עדות לאימפקט שאנחנו עושים בעולם. חשוב להביא בחשבון ששדה הקרב המודרני עובר בעשורים האחרונים שינויים מרחיק לכת, כשהיום לוחמת סייבר היא היום נדבך משמעותי במאבקים בין מדינות. התקפות הסייבר תכליתן הן איסוף מודיעין והן שיבוש תשתיות קריטיות – והאפקט שלהם הוא עצום. ביכולתן להשבית כלכלות של מדינות (דוגמת קוסטה ריקה) לנטרל בתי חולים (כמו השבתת המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה בשנה שעברה) ולייצר נזק אדיר כמעט בכל תחומי החיים".
איזו משמעות יש מבחינתך למקום עבודה שמציע עשייה עם ערך מוסף?
"צ'ק פוינט מגנה על התשתיות ומערכות האינטרנט של החברות הגדולות בעולם, בנקים, מפעלי תעשייה, כמו גם על תשתיות אסטרטגיות קריטיות של מדינות רבות. אפשר רק לדמיין מה עלול היה לקרות אלמלא אותן גופים היו נותרים ללא הגנת סייבר. בישראל לבדה מתבצעות למעלה מ-1,700 התקפות על ארגונים על בסיס שבועי – כך שאני גאה להשתייך לחברה העוזרת למנוע פגיעה באנשים ובמידע שלהם. מבחינתי יש ערך מוסף אדיר בלדעת שאתה עוזר לאבטח את החיים של האנשים והחברות מסביבך. במבט קדימה, אין לי ספק שצ'ק פוינט תמשיך להוביל את תחום הגנת הסייבר ולאפשר סביבת עבודה בטוחה ושגרת חיים תקינה".
צ'ק פוינט טכנולוגיות בע"מ, היא חברה ישראלית העוסקת בפיתוח תוכנה לאבטחת מידע, אבטחת רשתות ומחשבים, מכשירים ניידים, ענן ואבטחה מתקדמת מפני איומי סייבר. בין פיתוחיה הבולטים של החברה: תוכנות חומת אש (Fire Well ומוצרי ה-VPN הראשונים בעולם). כיום מעסיקה צ'ק פוינט למעלה מ-6,000 עובדים ביותר מ-70 מדינות ברחבי העולם.

כתבות נוספות: