צילום: באדיבות MDgo

תחבורה: סנסה – חיישן המזהה ומדווח על תאונות דרכים

יובל שלם (37), סמנכ"ל מוצר בחברת סנסה

"אנחנו מביאים את העתיד אל ההווה, ובעזרת בינה מלאכותית מצילים חיים"
איך הגעת לסנסה ומדוע בחרת להיות חלק מהתחום?
"ממש בתחילת הדרך המקצועית שלי, כשחיפשתי את העבודה הראשונה בתעשייה, עשיתי סקר שוק במטרה להשתלב בחברות שנמצאות בחזית הטכנולוגיה ומציעות גם ערך חברתי משמעותי, אבל לצערי לא מצאתי חברה רלוונטית עם תפקיד מתאים.
לכן, כשגלעד (מנהל טכנולוגיות ראשי בסנסה) פנה אליי להצטרף כשותף לחברה ולהקים את גוף המוצר שלה נולדה התלהבות רבה. לקראת המעבר התלבטתי בין כמה אפשרויות שונות אבל המטרה של בניית  מוצר מציל חיים, בנוסף לצוות המרשים והמאוד מוכשר שיכולתי לעבוד איתו הפכו את ההחלטה לקלה מאוד".
ספר על הטכנולוגיה שלכם.
"בזמן אמת, כשמתרחשת בתאונת דרכים, המערכת שלנו יודעת לנתח ברמות פירוט ודיוק גבוהות מאוד מהי רמת הפגיעות של הנהג והנוסעים ואיזה נזקים נגרמו לרכב – וזאת באמצעות חיישן קטן המותקן על שמשת הרכב. המידע מועבר ישירות למד"א, כך שהצוותים יוכלו לא רק להגיע במהירות האפשרית לזירת האירוע אלא גם להתאים מבעוד מועד את הטיפול למצב הנפגעים ולחומרת התאונה.
החיישן, חשוב להדגיש, שומר על פרטיותם של המשתמשים: אין פה לא מצלמה ולא מיקרופון והוא משדר נתונים אנונימיים אך ורק בזמן תאונה. ייעודו היחיד הוא לזהות פגיעות ולספק מענה אפקטיבי בשעת חירום. הפיתוח מתבצע כבר כ-4.5 שנים, במהלכן גם החברה שלנו עברה תהליך התבגרות. בדרך היו לא מעט מהמורות, אבל גם בתקופות הפחות מזהירות תמיד ידענו להסתכל קדימה, ולזכור שהמוצר שלנו עושה בסופו של דבר את ההבדל בין חיים למוות".

החיישן שפיתחה חברת סנסה (צילום באדיבות סנסה)
איזה אימפקט סנסה מייצרת?
"אנחנו מביאים את העתיד אל ההווה ובעזרת בינה מלאכותית מצילים חיים, ולא כקלישאה. הטכנולוגיה שלנו כבר אומצה בישראל, כמו גם בארה"ב ובאירופה. אגב, בפעילות שלנו בארצות הברית לקחנו את הנושא עוד צעד קדימה, עם הקמת חברת ביטוח ייעודית לתרחישים כאלה. בתהאם לכך, בנוסף על האינטראקציה הישירה מול כוחות ההצלה, מעורבים בתהליך גם מומחי שירותי חירום מטעם חברת הביטוח שלנו, אשר יוצרים באופן מיידי קשר מול המבוטח ובעצם לוקחים על עצמם את ניהול האירוע על כל ההיבטים הקשורים בו. 
בין אם הלקוח נפצע, צריך גרר או רק קול נעים ובטוח שירגיע וידריך אותו – כשהמבוטחים שלנו באמת צריכים אותנו, אנחנו שם בשבילם. כך, גם התהליך הביורוקרטי, המסורבל והמייגע שכולנו מכירים – הופך למהיר, אמפטי ויעיל, ומסייע להקל על חוויה שגם כך כרוכה בלא מעט עוגמת נפש".
איזו משמעות יש  מבחינתך למקום עבודה שמציע עשייה עם ערך מוסף?
"משמעות גדולה. אני זוכר שעזבתי את אחד ממקומות העבודה הראשונים שלי, הרבה לפני שהצטרפתי לסנסה, ואמרתי לאחד המנהלים הבכירים שאני מחפש מקום עבודה שיש בו עשייה שתורמת החברה. בתגובה, הוא הסתכל לי בעיניים ואמר: 'תזכור שאמרתי, יובל שלם לא ילך לעבוד בעבודה חברתית' – כנראה שהוא צדק ולא צדק. לא עשיתי הסבה מקצועית לתחומים כמו רווחה, סיעוד או חינוך – אבל מצאתי חברת היי-טק הנמצאת בקדמה הטכנולוגית, שגם עוסקת בהצלת חיים וגם מאפשרת לי להביא לידי ביטוי את השאיפות המקצועיות שלי. בשורה התחתונה: בהזדמנות הראשונה שנוצרה עבורי לעבוד במקום שיש לו ערך חיובי לחברה, ההחלטה להצטרף אליו למרות הסיכונים הייתה קלה".
סנסה (שנקראה עד לאחרונה MDgo), היא חברה המספקת טכנולוגיה מצילת חיים   המזהה תאונת דרכים בזמן אמת, מנתחת את רמת הפציעות והנזקים שנגרמו בה ומתאימה את הטיפול לחומרת לאירוע. בישראל, מחוברת סנסה ישירות למד"א ומזניקה אמבולנסים לזירת התאונה באופן מיידי וללא מגע יד אדם. בארה"ב, מספקת סנסה לכל מבוטחיה שירות מציל חיים בזמן אמת באמצעות חיבור לכוחות הצלה מקומיים.

כתבות נוספות: