צילום: טריביו

קהילה: טריביו – פיתוח אפליקציה להנגשה ולקידום מעגלי ההתנדבות

משה חנן ( 32), סמנכ"ל תפעול ופיתוח עסקי בחברת טריביו

"הטכנולוגיה שלנו מאפשרת להרחיב ולקדם את עולם ההתנדבות והמעורבות החברתית בלחיצת כפתור"
איך הגעת לטריביו ומדוע בחרת להיות חלק מהתחום?
"תחום ההתנדבות והמעורבות בקהילה מלווים אותי כבר לא מעט שנים. עוד בגיל 15, כתלמיד בראשון לציון, התנדבתי במתנ"ס בשכונת רמת אליהו – והייתי שותף לארגון מגוון פעילויות, כולל קייטנה, עבור ילדים מרקע סוציו-אקונומי חלש. גם במסגרת לימודי התואר הראשון המשכתי להתנדב, כשהפעם עבדתי עם ילדים מחוננים – כך שבהחלט כל נושא ההתנדבות חשוב לי מאוד.
הקשר שלי עם חברת טריביו והחשיפה לפעילות שלה, נוצרו לפני כשלוש שנים לערך. עבדתי אז בחברה שסיפקה שירותי תמיכה, הטמעה והדרכה למערכות המופעלות במשרד החינוך – ובהן גם למערכת של טריביו. בהמשך, כשנוצרה בפני הזדמנות להשתלב בטריביו ולהשפיע באופן ישיר על התפתחותה ותרומתה בתחום ההתנדבות, לא היססתי. אני שמח להיות חלק מחברה ששמה את האימפקט החברתי בראש סדר העדיפויות שלה".
ספר על הסטארט-אפ שלכם.
"טריביו היא סטארט-אפ חברתי-טכנולוגי שאינו למטרות רווח, שפותח מתוך יעד ברור: לקדם ולהנגיש את כל תחום ההתנדבות, ולהסיר חסמים. המטרה היא לספק מענה מקיף החל מניהול מתנדבים בארגונים דרך האוכלוסייה המבקשת להתנדב ועד ארגוני ההתנדבות והעמותות השונות הזקוקות למצבת מתנדבים. לטובת היעד הזה השיקה ומפעילה טריביו שתי מערכות טכנולוגיות:
*מערכת CRM ייעודית למנהלי התנדבות. מערכת זו מאפשרת ליצור פעילויות התנדבויות, לתקשר באופן רציף, קל ופשוט עם קהל המתנדבים, ולקיים בקרה ופיקוח על הפעילות באמצעות דוחות ונתונים פרטניים.
*אפליקציה לשימוש המתנדבים. אפליקציה זו מאפשרת להיחשף למגוון התנדבויות בקלות ולפי העדפה, לשתף בחוויות מההתנדבות, להשתייך לקהילת מתנדבים, ולא פחות חשוב – גם להזמין חברים או מכרים נוספים להתנדב. באופן הזה יכול כל מתנדב לבחור באיזה תחום הוא מעוניין להתנדב, עם איזו אוכלוסייה ובאיזו אזור גאוגרפי. באמצעות האפליקציה הוא מקבל את כל התוכן הרלוונטי.
​כמי שמכירים את התחום מקרוב, אנו יודעים שיש לא מעט עמותות וארגונים שפעילותם לא מוכרת לציבור הרחב, וכאן התפקיד שלנו הוא לחשוף אותם לאוכלוסיות שמבקשות להתנדב ולייצר את החיבור.
חשוב גם להדגיש שאנחנו בטריביו נמצאים כל העת עם היד על הדופק: מייצרים התאמות, משדרגים ומעדכנים את האפליקציה תוך כדי תנועה, כשבתהליך אנו מביאים בחשבון גם את הפידבקים שאנו מקבלים מהשטח".
 
פעילות התנדבותית של עובדי טריביו במרכז יום לקשיש (צילום טריביו)
איזה אימפקט טריביו מייצרת?
"הטכנולוגיה של טריביו מאפשרת להרחיב ולקדם את עולם ההתנדבות והמעורבות החברתית באופן ידידותי ובלחיצת כפתור. כיום האפליקציה שלנו מצויה בשימוש נרחב, בישראל וברחבי העולם. מדובר על כ-400 אלף מתנדבים פעילים, למעלה מ-830 ארגונים המפעילים התנדבות באמצעות המערכת, ויותר מ-30 מיליון שעות התנדבות אשר בוצעו באמצעות הטכנולוגיה שלנו. אגב, במונחי שכר מינימום מדובר על שווי התנדבות בהיקף של כ-900 מיליון שקלים.
לאחר קצת יותר מ-5 שנות מחקר ופיתוח, הצליחה טריביו להעמיד טכנולוגיה שמתאימה לשימוש בסוגים שונים של חברות, עמותות, ארגונים וגופים המבקשים לייעל ולהגדיל את ניהול עולם ההתנדבות אצלם. ברשימה הזו נכללים ארגונים עסקיים, מוסדות להשכלה גבוהה, קרנות מלגה ופילנתרופיה, משרדים ממשלתיים (לרבות משרד החינוך), עמותות ורשויות מקומיות".
איזו משמעות יש  מבחינתך למקום עבודה שמציע עשייה עם ערך מוסף?
"כולנו מבלים שעות רבות מתוך יומנו במקום העבודה – ובעידן הנוכחי כבר הוכח כי עובדים מחפשים משמעות והשפעה מעבר לשכר ולתנאים. זה נכון גם עבורי. כשאני חלק ממקום עבודה שמטרתו היא עשיית הטוב, זה ממלא אותי וגורם לי להרגיש מחובר אליו יותר מהמקום הערכי שלי.
לעבוד במקום שבו גם המייסדים וגם הקולגות מהווים דוגמה אישית ומפרים אחד את השני, זה לא דבר ברור מאליו – ומבחנתי זה מייצר אפקט מדבק. חשוב להדגיש שבטריביו אנו מרבים להתנדב גם בעצמנו: אם ברמה האישית – כל עובד בפני עצמו, אם ברמת החברה –  בימי התנדבות קבוצתיים, ואם במסגרת ליווי ארגונים עסקיים בימי ההתנדבות אשר אנו מארגנים להם בשורה ארוכה של עמותות.
אחד האירועים הכי משמעותיים עבורי – שהצליח להמחיש עוד יותר את העוצמה של טריביו – היה בראשית 2020, כשגם עם פריצת הקורונה והפניקה שמסביב, הצלחנו להתפקד בצו השעה ולסייע למאות אנשים וארגונים שהיו זקוקים לנו. דוגמה עדכנית לפעילות שלנו מהווה המבצע הענק שיזמנו לאחרונה יחד עם חברת שטראוס, במהלכו העובדים ארזו וחילקו אלפי חבילות מזון באמצעות הטכנולוגיה של טריביו, עבור משפחות שהגיעו לישראל בעקבות המלחמה באוקראינה".
טריביו (tribu), היא חברה לתועלת הציבור (חל"צ), שהוקמה בשנת 2017 על ידי מיכאלה ברקו ורון צוקרמן. החזון: ליצור ולהרחיב את מעגלי ההתנדבות והנתינה אשר יובילו לחיזוק החוסן החברתי. הסטארט-אפ הטכנולוגי שפיתחה החברה מיועד לגופים המנהלים מתנדבים או זקוקים למתנדבים, וכן למתנדבים המעוניינים למצוא הזדמנויות להתנדב בקלות ולפי העדפה – והוא אומץ בקרב משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות, עמותות וארגונים.

כתבות נוספות: