צילום: דבורה לב-ארי

חינוך: המרכז לטכנולוגיה חינוכית - קידום למידה דיגיטלית

גלעד לב-ארי (40), ראש צוות פיתוח במרכז לטכנולוגיה חינוכית

"היעד הוא לשדרג את כל חווית הלמידה, ולתרום לשינוי את פני החינוך בישראל"
איך הגעת למרכז לטכנולוגיה חינוכית ומדוע בחרת להשתלב בתחום החינוך?
"האמת היא שלמטח הגעתי די במקרה. התקשרה אלי מגייסת מטעם אחת מחברות הגיוס, וסיפרה שיש לה הצעת עבודה מעניינת בשבילי מארגון בשם מטח. המשפט הבא שלה היה שלא שהעבודה לא קשורה למטבע חוץ ובטח שלא לתחום הפיננסים, אלא למשהו בכיוון אחר לחלוטין. אחרי שהיא הסבירה על הארגון ועל הפעילות שלו, בקשתי מיד שתקבע לי ריאיון.
אני זוכר שחזרתי הביתה אחרי הפגישה הראשונה עם האנשים במרכז לטכנולוגיה חינוכית, אמרתי מיד לאשתי שאני רוצה את העבודה ופשוט חייב להתקבל אליה. חשבתי אמנם בעבר לא פעם לעסוק בחינוך, אבל נרתעתי מכך ששכר המורים הוא לא משהו בלשון המעטה ושקשה יהיה להתקיים ממנו, מה גם שאשתי היא גננת. היום אני שמח וגאה להיות חלק מהתחום הזה".
ספר על המוצרים שאתם מפתחים.
"אנחנו מפתחים מגוון רחב של מוצרים המיועדים בעיקר לתלמידי מערכת החינוך, כשהדגש המרכזי הוא על איכות התוכן. בהיבט הטכנולוגי יש לנו מספר לא קטן של פרויקטים, ובהם בין היתר מערכת פרטי הלימוד שלנו (השאלונים), הספרייה המקוונת של כותר המציעה ספרי לימוד עדכניים לתלמידים ולמורים, ו-"iTest" – מערכת בחינות מתוקשבות.
המיזם שאני מוביל נוגע למערכת הקורסים שלנו. מדובר במערכת המאפשרת לנהל קורסים שלמים, על כל ההיבטים הכרוכים בהם, באופן פשוט ונוח. בשנים האחרונות עבדנו קשה על שיפור המערכת, והוספנו קורסים אדפטיביים המייצרים התאמה בין רמת התלמיד לתרגילים שעליו לבצע. היעד הוא לייצר מערכת מקיפה וידידות, שהופכת את הקורסים הללו למשהו שהוא הרבה יותר משחקי ומהנה עבור תלמידים הצעירים. מבחינתנו, אגב, זה רק הספתח בדרך לעוד מערכות למידה חדשות, מתקדמות ועדכניות אשר מבקשות לשדרג משמעותית את כל חווית הלמידה ולהביא משהו שונה ואחר ביחס ללימודים השגרתיים בבית הספר".

גלעד לב-ארי (צילום שרית הרשברג איגנה)
איזה אימפקט מייצר המרכז לטכנולוגיה חינוכית?
"באופן טבעי, ההשפעה הישירה שלנו היא קודם כל על קהל התלמידים בארץ. בנוסף, יש לנו קורסים שונים המיועדים ליהודי התפוצות – כך שניתן לומר שאנחנו משפיעים לטובה גם על קירוב הציבור היהודי ברחבי העולם לארץ ישראל. באופן אישי לעבודה במטח יש אפקט עצום, בטח בכל מה שקשור למעמד שלי בבית. מבחינת הילדים שלי אני סופר גיבור והעבודה במטח היא הסופר כוח שלי. כשהבן הבכור שלי עלה לכיתה א', כל בית הספר ידע שאני עובד במטח – וזה עוד לפני שהשנה בכלל התחילה".
איזו משמעות יש מבחינתך למקום עבודה שמציע עשייה עם ערך מוסף?
"זה בהחלט משהו שמאוד חשוב לי. כשאני יודע שלעבודה שלי במטח יש השפעה אמיתית על הדור הצעיר של תלמידי ישראל – הסיפוק הוא עצום. אני יכול לספר שבעבר מאוד דגדגו לי כל הסיפורים של החברים מההיי-טק, וכל הפוסטים על ההטבות והתנאים שיש בחברות השונות. בשלב מסוים אפילו עזבתי את מטח לטובת כל 'הטוב' הזה – אבל מהר מאוד התעשתי. אחרי שטעמתי מכל הפרי שייקים ואחרי שעשיתי מסאז'ים, הבנתי שכל הפינוקים האלה לא באמת מהווים תחליף לתחושה שאני מקבל מהעבודה החשובה במטח. אז ניצלתי את הקשרים הטובים ששמרתי עם האנשים בארגון (שבאמת יקרים מאוד לליבי) והתחלתי לסלול את דרכי חזרה למקום שבאמת נותן לי הרגשה של עשיה משמעותית. אני מקווה ומאמין שנצליח ליישם את כל התוכניות שלנו, ולתרום לשינוי את פני החינוך במדינת ישראל".
המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), הוא ארגון לתועלת הציבור וללא כוונות רווח. הארגון פועל מזה חמישה עשורים כדי לקדם למידה חדשנית בישראל, באמצעות פתרונות דיגיטליים המשלבים חדשנות פדגוגית, תוכן עדכני וטכנולוגיה מתקדמת.

כתבות נוספות: