חדשות

בימינה מסתערים על קולות הליברלים בליכוד: "אל תתגמלו מהלכים סוציאליסטיים בקלפי"

מפלגת ימינה פרסמה את התכנית הכלכלית שהכינו עם הצטרפותם של אביר קארה והשולמנים, תוך כדי ביקורת על התנהלות הממשלה ופנייה ישירה לחברי הליכוד. שקד: "נתניהו זנח לחלוטין את האג'נדה הליברלית של השוק חופשי"
מערכת ice |  2
איילת שקד ובנימין נתניהו (צילום ראובן קפוצינסקי/פייסבוק, בנימין נתניהו)
מאז הצטרפותו של אביר קארה והשולמנים למפלגת "ימינה" של בנט, במפלגת הימין מבדלים את עצמם מהליכוד בהיותם גם ימין כלכלי ולא רק ימין מדיני. חברת הכנסת איילת שקד פרסמה אתמול (ראשון) את מצע המפלגה שיכלול "עשר רפורמות שיעמדו בבסיס הממשלה בראשות בנט ויזניקו את העצמאים בישראל".
המצע יכלול רפורמה ברישוי העסקים, רשת ביטחון לעצמאיים, רפורמה ביחסי מעסיקים מול ועדי עובדים, רפורמה בארנונה העסקית, רפורמה בבנקים ובגופים פיננסיים, חוק אי הפללה לעצמאיים, רפורמה בתקנים, הפסקת תשלומים של עצמאיים על ימי בחירות, ביטול הבירוקרטיה במעונות היום ורפורמה ברישוי בנייה.
שרת המשפטים לשעבר פרסמה את המצע ופנתה לחברי הליכוד הליברלים תוך שהיא מתייגת את ארגון "הליברלים בליכוד" כמו גם את "התנועה הליברלית החדשה", ולדבריה: "אני פונה עכשיו לכל הליברלים בליכוד ובימין בכלל. הבית שלכם - בימינה".
שקד ביקרה את המדיניות של נתניהו ש-"הנהיגה מדיניות כלכלית הזויה וחסרת אחריות. מדיניות שמבוססת על שפיכת כספי ציבור לא מבוקרת ולא יעילה, עידוד אבטלה ופיזור תקציבים גם למי שלא צריך, כאילו שכסף גדל על עצים. איזו מן ממשלה מביאה קצבאות שמעודדות אבטלה במקום לתגמל את מי שדווקא חוזר לעבודה ומייצר ערך לכלכלה?".
לדבריה, "הממשלה הנוכחית לא ביצעה כמעט שום צעד ליברלי מעודד צמיחה או קידום כלכלי ובטח שלא עודדה שוק חופשי. במקום זאת, נתניהו השתמש בשיריונים שלו בליכוד על מנת להביא אנשים בעלי אג'נדות הפוכות לחלוטין לתפיסה הכלכלית הליברלית. אנשים המתנגדים לשוק חופשי ומתנגדים לערכים שאתם רוצים לקדם. מי שיתגמל את הפעולות הללו בקלפי, בפועל יעודד אותן גם בעתיד".
על שיתוף הפעולה עם השולמנים והמדיניות הכלכלית של ימינה: "צריך לומר את האמת: נתניהו זנח לחלוטין את האג'נדה הליברלית של השוק חופשי ובמקום זאת מקדם מדיניות השייכת לשמאל הסוציאל-פופוליסטי. כזה שיהפוך את כלכלת ישראל לחלשה יותר ופגיעה יותר. נתניהו החליט שלא לפרסם אפילו מצע. לעומת זאת, מפלגת ימינה בשיתוף עם השולמנים בונה בימים אלה ממש בעזרתו של אמציה סמקאי תוכנית כלכלית מקיפה ואחראית המבוססת על רעיונות השוק החופשי, במטרה להזניק קדימה את כלכלת ישראל לאחר הבחירות. להערכתנו, המצב הפוליטי במדינה הבשיל לביצוע רפורמות מהסוג הזה. חבל שדווקא מי שנאם את נאום השמן והרזה, לא חיבק את המצב הזה בשתי ידיים וניצל אותו".
שקד הוסיפה כי "התוכנית שלנו תכלול אחריות תקציבית שתמנע מילדנו לשלם במשך עשורים על הטעויות של ישראל כץ ובנימין נתניהו. התוכנית תכלול צעדים ליברליים של שינוי בדיני עבודה ודה-רגולציה מסיבית לעסקים. מפלגת ימינה משתפת פעולה עם אביר קרא והשולמנים, במטרה להזניק את המגזר העסקי שהוא מנוע הצמיחה של המשק. עסקים חזקים זו כלכלה חזקה, והממשלה צריכה להבין שעסקים הם הפתרון ולא הבעיה".
בסופו של הפוסט פנתה שקד ישירות גם לחברי הליכוד הליברלים: "אני פונה אליכם אישית כי העתיד של המדינה נמצא בידיים שלכם. אל תתגמלו מהלכים סוציאליסטיים בקלפי. מפני שאם תעשו זאת, זה יעודד אותם גם בעתיד. הגיע הזמן להסיק את המסקנות המתבקשות ולעבור ימינה. מעבר לזה שמדובר בהחלטה נכונה עבור כלכלת ישראל, מדובר במסר חד וברור: לימין הכלכלי והליברלי יש כוח אלקטורלי ויש להתחשב בו. עכשיו, זה תלוי בכם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אביר קארה? השם ישמור... נראה ונשמע כמו גובה בשוק האפור
    קאטו 02/2021/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ראינו את המסרונים ואת התמלולים... מפחיד... לא מבין איך נפתלי ואיילת נפלו ככה. אפילו בדיקת רקע מינימלית לא נראה שעשו לו.
    סגור
  • הוא דווקא אדם טוב, עושים לו קמפיין של רצח אופי
    ראיון 02/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש הבדל בין איך שאנשים מוצגים תקשורתית בזמן קמפיין לאיך שהם באמת
    סגור