בריאות

הספארי ברמת גן חושף: "נמצא מת אחרי 3 ימים"

הספארי חשף לראשונה את סיבת מותו של הקרנף רובי שמת בגיל צעיר: "הנתיחה כמו בהרבה מקרים אחרים, לא העלתה שום ממצא חד משמעי שיכול להסביר מה גרם למותו של קרנף צעיר כל כך. הממצאים הראו תהליך דלקתי בגוף אך הסיבה לדלקת לא נמצאה. לצערנו, לא למדנו שום דבר חשוב או משמעותי לגבי סיבת המוות של רובי"
מערכת ice |  3
קרנף הודי (צילום ויקיפדיה)
הספארי ברמת הזמין במהלך חודש אוגוסט את העוקבים לשאול שאלות. אבל השאלה של העוקב שגיא לבנון תפסה את עינם של אנשי הספארי: "ממה מת רובי הקרנף? עשיתם נתיחה אבל לא שיתפתם בממצאים".
על כך השיבו: "אכן, בשני באפריל השנה בישרנו בלב שבור שרובי הקרנף קרס ומת. רובי היה קרנף צעיר שעוד לא מלאו לו שנתיים והמוות שלו היה מפתיע מאוד. בכל מקרה של מוות שהסיבה שלו לא ברורה אנחנו שולחים את הגופה לנתיחה במכון הפתולוגי בבית דגן. במקרה של בעלי חיים גדולים כל כך, כמו קרנף, שכבר בגיל שנתיים שוקל 1.5 טונות, צוות הפתולוגים מגיע אלינו ומבצע את הנתיחה כאן".

עוד נכתב: "רובי נמצא מת אחרי שלושה ימים שבהם הוא נראה מעט חלש וחסר תאבון, אך לא ניכרו עליו סימני מחלה אחרים שאמורים להדליק נורות אדומות. הנתיחה כאמור בוצעה אצלנו כאשר כמו בכל נתיחה דגימות שונות הועברו להמשך בדיקה במעבדות השונות בבית דגן. כשפרסמנו את דבר המוות הבטחנו שנשתף בממצאי הנתיחה, והנה נראה שזה בדיוק ההזדמנות המתאימה. שלא תחשבו שהתמהמהנו מאוד. דוח הנתיחה הסופי הגיע אלינו רק בתחילת יולי. שלושה חודשים אחרי מותו של רובי. זה לא יוצא דופן, זה בערך הזמן שלוקח לקבל תוצאות סופיות".
עוד הוסבר: "הנתיחה כמו בהרבה מקרים אחרים, לא העלתה שום ממצא חד משמעי שיכול להסביר מה גרם למותו של קרנף צעיר כל כך. הממצאים הראו תהליך דלקתי בגוף אך הסיבה לדלקת לא נמצאה. הדגימות שנבדקו שללו מגוון גורמי מחלה נפוצים כולל וירוסים, חיידקים וטפילים. לצערנו, לא למדנו שום דבר חשוב או משמעותי לגבי סיבת המוות של רובי. כאמור, מקרי מוות רבים מסתיימים בדוחות דומים שאינם נותנים תשובה חד משמעית על סיבת המוות. מדוע, אם כן, אנחנו בכל זאת מקפידים ושולחים גופות לנתיחה? ראשית, אנחנו מחוייבים גם מוסרית וגם כחברים בארגון גני החיות האירופאי לטפל בבעלי החיים שלנו בצורה מיטבית, וזה כולל גם להבין מדוע הן מתו. זאת בשל העובדה שגילוי סיבת מוות של בעל חיים שמת, עשוי להציל בעלי חיים אחרים שעדיין בחיים. זה יכול להיות על ידי גידול של מחולל מחלה כמו חיידק, וירוס או טפיל שעלול להיות מצוי גם בבעלי חיים אחרים ויש לטפל בו במיידית, או על ידי מניעה של מפגע שהסרתו תבטיח את שלומם של בעלי חיים אחרים".
לסיום כתבו: "מתי אנחנו לא שולחים לנתיחה? למשל, כאשר אנטילופה בסוואנה מתה ורואים פצעי חדירה של קרניים שננעצו בגופה ממריבה בין זכרים. או כאשר נקבה מתה בשעת ההמלטה שהסתבכה. לסיכום: בשורה התחתונה נותרנו אנחנו ואתם בלי תשובה חד משמעית. אבל אנחנו כן יודעים מה זה לא היה מבחינת מחלות אפשריות. כל שנותר לנו זה להמשיך ולעקוב מקרוב אחרי בעלי החיים שלנו, לדאוג לבריאותם ולרווחתם ולקוות לטוב, כי קצת מזל לא מזיק אף פעם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לי די ברור ממה מת
    גבר גבר 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כנראה שמת מהתקף לב. לראות כל יום ישראלים ברבריים .כנראה שבר את ליבו
    סגור
  • 2.
    בכלא כל החיות בדיכאון
    חואקין 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תפסיקו לכלוא בעלי חיים. הם לא הרכוש שלכם
    סגור
  • 1.
    דיכאון (ל"ת)
    יאיר רחבי 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור