ויראלי

הספארי בבשורה כואבת: "סיכוי שיאבד את רגלו"

צבוע שנלכד במלכודת רגל לא חוקית, קיבל טיפול מציל חיים: "רגע קשה מאוד להעריך את הסיכויים שלו להחלים ולהיות מסוגל להשתמש ברגל באופן תקין. לאחר שנבדק קיבל הצבוע טיפול תרופתי וטיפול ממוקד לפצעים שנגרמו מהמלכודת. כשיתאושש מעט אפשר יהיה להעריך את מצבו ולבדוק אם סובל מפגיעות עצביות"
מערכת ice | 
צוות הספארי ברמת גן (צילום תומר נויברג פלאש 90)
בספארי ברמת גן שיתפו היום (חמישי) סיפור מחריד במיוחד הנוגע לצבוע צעיר שהגיע אתמול לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים לאחר שנתפס במלכודת רגל לא חוקית שכנראה מיועדת לציד.
בספארי ציינו: "מלכודות רגל כאלו, לא רק שאינן חוקיות בעליל, הן גם אכזריות במיוחד. הן מונחות על הקרקע במקומות מסתור כך שהקורבנות המיועדים: צבאים, דורבנים ואפילו ארנבות בר, לא יבחינו בהן והן נסגרות על הרגל כשדורכים עליהן. הכאב והסבל שנגרם לבעלי החיים הלכודים הוא עצום. פעמים רבות הם מנסים לחלץ את עצמם ונפצעים עוד יותר. בחלק מהמקרים הם מכרסמים את רגליהם כדי לנסות להשתחרר ממנה, כמו שאמרנו - אכזריות במיוחד".

עוד הוסבר: "הצבוע הגיע במצב כללי טוב עם מדדים תקינים, חבל שאי אפשר להגיד את אותו הדבר על הרגל שלו. נראה כי הוא היה לכוד במשך פרק זמן לא מבוטל ונוצר לחץ רב על רגלו השמאלית הקדמית - זו שנתפסה במלכודת. ד״ר ניצן אדם ערך לו בדיקות כלליות, בדיקות דם וגם צילומי רנטגן שהראו כי אין שברים ברגל שמאל אבל כן נמצאו שברים ישנים בעמוד השדרה שעדיין לא ברור מה המשמעות שלהם לגביי הצבוע".
לסיום הבהירו: "הפציעה ברגלו מדאיגה, הפצעים עמוקים וישנה סכנה רצינית שיאבד את רגלו בגלל זיהום או נמק. כרגע קשה מאוד להעריך את הסיכויים שלו להחלים ולהיות מסוגל להשתמש ברגל באופן תקין. לאחר שנבדק קיבל הצבוע טיפול תרופתי וטיפול ממוקד לפצעים שנגרמו מהמלכודת. כשיתאושש מעט אפשר יהיה להעריך את מצבו ולבדוק אם סובל מפגיעות עצביות. כמובן שהצוות עושה את כל המאמצים כדי להציל את הרגל, בתקווה שבימים הקרובים התמונה תתבהר. החזיקו לו אצבעות"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה