ויראלי

הספארי ברמת גן מזהיר: "השפעות מחרידות, סכנת הכחדה"

על פי הספארי ברמת גן, "בימים אלו מקודמת אחת מהתוכניות ההרסניות ביותר לטבע הישראלי – הקמת אזור תעשייה חדש ועצום במרחב של נחל רבה ושער השומרון" והוסבר מה יהיה הנזק אם התוכנית לא תופסק
מערכת ice |  4
צוות הספארי ברמת גן (צילום תומר נויברג פלאש 90)
נחל רבה נמצא באזור ראש העין והוא אחד מן המסדרונות האקולוגיים החשובים ביותר במדינת ישראל. הוא מקשר בין המערכות האקולוגית של השומרון וזו של מישור החוף ומהווה חלק בלתי נפרד מציר הגבעות שהוא חלק מהמסדרון האקולוגי החוצה את מדינת ישראל לאורכה. אלא, שעל פי הספארי ברמת גן, "בימים אלו מקודמת אחת מהתוכניות ההרסניות ביותר לטבע הישראלי – הקמת אזור תעשייה חדש ועצום במרחב של נחל רבה ושער השומרון".
בפייסבוק של הספארי הסבירו: "תכנית הבניה של אזור התעשייה חולשת על 2500 דונם עבור 63,000 איש אשר ישתמשו בשירותיו. כדי להבין את גודל המפגע, לתושבים סביב איזור התעשיה תהיה כמות של שטחי תעשייה ומסחר גדולה פי שבע מאשר לתושבים בכל מחוז המרכז. האם יש בזה צורך, ומהו המחיר שפרוייקט כזה יגבה?".

עוד נכתב: "מסדרונות אקולוגיים מסייעים לשמור על רצף של בתי גידול אשר נקטעים בשל בנייה ופיתוח תשתיות. הם מאפשרים לבעלי החיים לעבור בבטחה באזורים שפעם היו שטחים פתוחים ועם השנים הפכו לאזורים מיושבים או מתועשים. הם מאפשרים לפרטים הרחוקים זה מזו פיזית להיפגש על מנת להתרבות ובכך לשמור על שונות במאגר הגנים – דבר הכרחי לכל אוכלוסייה של בעלי חיים על מנת להבטיח את המשך קיומה. לקטיעה של בית גידול כה משמעותי בארצנו הקטנטונת תהינה השפעות מחרידות על המאזן האקולוגי ועל בעלי החיים בפרט, בכל הארץ!!!".
עוד הוסבר: "האזור מהווה בית גידול לעשרות מינים של בעלי חיים, ביניהם מאות צבאים – מין בסכנת הכחדה עולמית, צבועים, גיריות, דורבנים, צבים וזוחלים אחרים. גם עופות רבים מקננים בבית הגידול הזה: חיוויאים, עקבים, עיטים ניציים ועוד. בסך הכל בית הגידול הזה מהווה בית ל- 19 מיני בעלי חיים שכבר נמצאים תחת סכנת הכחדה. ברור לנו כי יש צורך לספק שירותי מסחר לאוכלוסייה הגדלה משמעותית בארץ, אך יש דרך לעשות זאת תוך התחשבות בסביבה ובבעלי החיים, מה שלא קרה במקרה הזה".
לסיום נכתב: "ישנן חלופות למיקום ולגודל התוכנית אשר מצמצמות את הנזק הסביבתי אשר יגרם אם התוכנית המקורית תצא לפועל. החברה להגנת הטבע יצאה בקמפיין להעלאת המודעות ולעצירה מידית של הקמת אזור התעשייה הזה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מדינה מגעילה, לא מבינים את חשיבות הטבע (ל"ת)
    גילת 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    ממשלת חורבן רב מימדית .. (ל"ת)
    סיקריק 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    סילמן אולי תעשי משהו למען הסביבה? (ל"ת)
    ישראל 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • סילמן במקום זה פעמיים במרוקו (ל"ת)
    אותה רק הג'וב מעניין 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור