בריאות

שוב: נערה נפגעה באורח קשה בעיניה מספריי שלג בעצמאות

מי יעצור את תופעת ספריי השלג המסוכן? גם היום הגיע לבית החולים באשדוד נערה בת 15 שקרניות עיניה נפגעו באופן חמור כתוצאה מריסוס ספריי בחגיגות יום העצמאות. ארגון בטרם: "לאסור את השימוש בספריי"
מערכת ice | 
בנות חוגגות את יום העצמאות עם ספריי שלג (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
שוב זה קורה: נערה בת 15 מאשדוד נפגעה אתמול (חמישי) בחגיגות יום העצמאות בעיניה, לאחר שרוססה בספריי שלג. הנערה סבלה מכאבים עזים בעיניה, והגיעה למרכז הרפואי אסותא אשדוד - שם אובחן כי קרניות עיניה נפגעו באופן חמור.
לאחר בדיקות מקיפות שנערכו בבית החולים נמצא כי הנערה סובלת מגירוי משמעותי בלחמיות העיניים עם הפרשות מרובות וכן חוסר יכולת לפקוח את העיניים.
 
ביום שלישי השבוע הגיעה נערה נוספת, אליה אורן בת ה-12, למיון ילדים בבית החולים הלל יפה בחדרה עם כוויות בעיניה, לאחר שפגע בה רסס של ספריי השלג. הרופאים לא היו מופתעים מאוד מהפציעה ואבחנו את אליה עם כוויות בשתי העיניים בדרגה ראשונה. הוריה לעומת זאת סיפרו ל-ynet שהם היו מופתעים מאוד מהתוצאות ולא תיארו לעצמם שהספריי עלול להיות כל כך מסוכן. לכך הוסיפו כי לטעמם יש לאסור את המכירה והשימוש בו.
אחד הרופאים במחלקת העיניים של בית החולים, ד"ר דורון יצחקי, הוסיף ואמר כי זו ממש לא הפעם הראשונה בימים אלו: "בימים האחרונים ולקראת חג העצמאות הגיעו כבר מספר ילדים עם פגיעות דומות בגלל תרסיסי קצף ואחרים. אנחנו ממליצים להימנע ממשחק בתרסיסים מחשש כוויות בעיניים".
מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אורלי סילבינגר: "על אף שספריי שלג אסור במכירה עבור ילדים מתחת לגיל 14, בכל שנה אנו שומעים על ילדים שמגיעים למיון עם כוויות כתוצאה משימוש במוצר. אני קוראת לקובעי מדיניות ולרשויות המקומיות לקחת אחריות על התופעה ולוודא שביום העצמאות הבא הספריי המסוכן ייאסר לחלוטין לשימוש כחלק מהחגיגות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה