בריאות

גן האירועים האהוב נפתח מחדש: איפה תוכלו שוב להתחתן?

לאחר שד"ר יהונתן דובנוב, סגן רופאת מחוז חיפה, חתם בשבוע שעבר על צו סגירה מינהלי לאולם שמחות "אולמי אורנים" בחיפה, כעת הוא הסיר אותו ואפשר לו להיפתח שוב
מערכת ice | 
אולם אירועים (צילום freepik)
שישה ימים חלפו מאז שסגן רופאת מחוז חיפה, חתם על צו סגירה מינהלי לאולם שמחות "אולמי אורנים" , רחוב חיות פרץ 3,חיפה, זאת בעקבות ביקורת גרועה במיוחד ב-3 בינואר שערכו פקחי לשכת הבריאות וכעת הוא הגיע לסיום ובוטל לאחר ביקורת חיובית שנערכה היום (רביעי) בשנית ונמצא כי הליקויים תוקנה והסכנה הוסרה.
כזכור, במכתב לסגירת העסק הוסבר: "אני מוציא את הצו על סמך ממצאי הביקורת שערכה במקום מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה של לשכת הבריאות המחוזית בחיפה ביום 3.1.2023. בביקורת זו נמצאו ליקויים חמורים ביותר ומצב תברואי ירוד במיוחד המסכן את בריאות הציבור באופן מיידי. חלק מהליקויים אף נצפו בביקורת קודמת ולא תוקנו".

הליקויים שנמצאו בעסק: "נעשתה הפשרה של כמויות גדולה של בשר בטמפרטורת החדר בניגוד למותר. במטבח נמצאו שני שולחנות באמצע המטבח, המיועדים לטיפול בבשר בקר ועופות ללא הפרדה מוחלטת וללא כיור, סבוניה ומתקן נייר לכל עמדה כנדרש. כמו כן, במטבח נמצאו שני כיורים בלבד, אחד מיועד לשטיפת ידיים הנמצא באזור בישול בשרי והשני לשטיפת כלים. אין עמדת עבודה לדגים, אין עמדת עבודה להכנת סלטים. תנורים וארונות חימום מלוכלכים מאוד עם סימני חלודה. כיור הנמצא באזור הבישול מלוכלך, הקיר מסביב לכיור מלוכלך מאוד, ברז חלוד, סבונייה מלוכלכת מאוד.
בצמוד לכיור נמצא חלון המוסתר בפאנל פח. הפינה מאוד מלוכלכת, נמצאו סימני עובש על
הרצפה, על הפאנל, האזור מאוד מלוכלך, חלק מכלי הבישול מוחזק מתחת לעמדת הבישול, נעשה אחסון של ירקות גולמיים באזור הבישול בניגוד למותר, ללא הפרדה בין מזון גולמי ומוכן, פחי אשפה מלוכלכים מאוד. בחדר קירור, דלת פגומה בחלק התחתון, גומייה רופפת, הדלת עם סימני לכלוך, עובש וחלודה, המקרר מלוכלך מאוד , נמצאו סימני עובש וחלודה בדפנות של המקרר, בכניסה למקרר ובתקרה, מיכל מנירוסטה עומד בתוך המקרר, מלוכלך עם שאריות עלים ושקיות, נמצא מזון מוכן לסושי יחד עם ירקות גולמיים בניגוד למותר, על המקרר מבחוץ תלוי ציוד לא רלוונטי וציוד לא בשימוש כלים להכנת עופות, ציוד לניקיון.
בחדר קירור, במקרר נעשית הפשרה של דגים בניגוד למותר, מקרר מלוכלך מאוד, נמצאו סימני עובש וחלודה בדפנות של המקרר, בכניסה למקרר ובתקרה., דלת המקרר מלוכלכת מאוד עם סימני עובש, חסרה גומייה. המשקוף של הדלת חלוד עם קילופי צבע., הרצפה של המקרר מאוד מלוכלכת. מקרר סלטים מלוכלך, נמצאו שתי קופסאות של טחינה ללא תיעוד תאריך של יום ההכנה..12.11.2022 19.12.2022 ,14.10.2022 מתאריך תוקף פג רטבים בקבוקי 3 נמצאו,מקרר שתייה מלוכלך, לא נמצא מקפיא בשרי, במידה והמקום מחזיק בשר קפוא, יש צורך במקפיא ייעודי.
אזור שטיפת כלים-הקיר מלוכלך, ברז חלוד, מחסן קומת קרקע, בחצר הנמצאת בצמוד למחסן נמצא מקום אחסון חיצוני העשוי מפאנל פח במקום נעשה אחסון ציוד להגשת מזון. הורגש ריח חזק של שתן באזור, אחסון הציוד לא מוגבה מהרצפה ב-30 ס"מ כנדרש. בנוסף המקום לא מסודר. באזור אחסון מזון יבש, נמצאו קילופי צבע מאחורי המדפים. נמצא מקרר מקולקל שבעבר היה משמש לאחסון ירקות ופירות . היום במקרר זה נעשה
אחסון של שתייה. המקרר מלוכלך מאוד, כיור של שטיפת ירקות ועמדת שטיפת ירקות מלוכלכת מאוד, מקרר ביצים ללא מד טמפרטורת כנדרש, נמצאו שתי אריזות של דג מלוח קפוא פג תוקף מתאריך 2022.10.28, שירותים- הורגש ריח של שתן בשירותים של הנשים והגברים. יש לשמור את התעודה הווטרינרית של הבשר יחד עם החשבונית. 
לסיום הסביר: "קיימתי לכם שימוע טרם קבלת החלטה. עפ"י הצהרתכם במסגרת השימוע טרם תוקנו מרבית הליקויים ונדרש לכם פרק זמן של כשבוע לתיקונם. במהלך השימוע נוכחתי לדעת שאין לכם כל הבנה בניהול תקין ונכון של עסק מסוג זה בהתאם לדרישות ובתנאי תברואת מזון נאותים.בנסיבות שפורטו לעיל פוטנציאל הסיכון להרעלת מזון נרחבת ולפגיעה בבריאות הציבור באירועים הקרובים שיתקיימו באולם האירועים הינו רב ביותר ועל-כן מחייב אותי לנקוט בפעולה אשר תמנע באופן מיידי את המשך הפגיעה בבריאות הציבור. לאור המפורט לעיל החלטתי על הוצאת צו הפסקה מנהלי לאולם השמחות. יובהר כי הצו נכנס לתוקף באופן מיידי עם הוצאתו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה