משפט

אולם האירועים ישלם פיצויי ענק: אלה הזמרים שיחגגו

אולם האירועים שממוקם בירושלים, לא שילם תמלוגים המגיעים לאומנים ישראליים שיצירותיהם הושמעו באירועים שונים. השבוע הוכרעה התביעה בעניין ונפסקו פיצויי ענק לאומנים שנפגעו
מערכת ice | 
אולם אירועים-אילוסטרציה (צילום unsplash, shutterstock)
תביעה שהוגשה על ידי אשכולות ועילם כחלק מסדרת תביעות כנגד גופים מסחריים המפרים את זכויות המבצעים של אמני ישראל התקבלה ואף הורה השופט ארנברג להעביר פיצויים במאות אלפי שקלים לאותם אמנים שזכויותיהם הופרו.
כאמור, השבוע זכו "אשכולות" החברה לזכויות מבצעים של אמני ישראל ועיל"ם עמותה לזכויות מוסיקאים מבצעים, בתביעה שהוגשה נגד אולם האירועים "פבליון" בירושלים.
על פי כתב התביעה עולה כי באופן שיטתי ולאורך שנים, אולם האירועים לא שילם תמלוגים לאמנים המבצעים על שימוש ביצירותיהם, על אף חתימתו והשתתפותו בהסכם המסגרת שנחתם עם התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים.
בשל הפרה בוטה זו נתבע על ידי אשכולות ועיל"ם. כבוד השופט ארנברג מבית המשפט השלום בירושלים, קבע כי גובה תשלום הפיצויים של האולם לתובעים יעמוד על 300 אלף ש"ח.
אורי רשטיק מנכ״ל משותף: "אנחנו פועלים ונמשיך לפעול במלוא הכוח ובכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותנו כדי לשמור על זכויותיהם ופרנסתם של האומנים. הפרת זכויות ושלילת תמלוגים היא פגיעה ישירה בזכות
הבסיסית של כל אדם לקבל תמורה על עבודתו. תביעה  זו הינה חלק מסדרת תביעות המוגשות בימים אלה כנגד גופים מסחריים שונים המפרים את זכויות המבצעים של אמני ישראל".
אדיר וישניה מנכ"ל עילם: "המוסיקאים הישראלים מפסיקים להיות פרייארים. מרבית העסקים בישראל משמיעים מוסיקה ישראלית, ובכך הם מגדילים את קהל הלקוחות המבקר בעסק. הדבר נכון שבעתיים לאולמות אירועים שליבת פעילותם היא השמעת מוסיקה ישראלית- על כך יש לשלם, כחוק, תמלוגים המהווים מקור פרנסה משלים לציבור גדול של מוסיקאים ואמנים מבצעים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה