בריאות

שלושה ילדים מתו על סירה שוקעת מול חופי מלטה

סירה הנושאת כ-61 מבקשי מקלט מסוריה ולבנון נמצאת בים התיכון כבר 10 ימים. בסירה התגלתה דליפה וארגוני זכויות אדם מדווחים כי הרשויות במלטה אסרו על ספינת מטען בסביבה לאסוף את נוסעי הסירה - אך המדינה לא הגיבה להאשמות אלה
מערכת ice | 
חוף מזוהם (צילום freepik)
ילד נוסף מת אתמול (שלישי) כתוצאה ממחסור במים לשתייה על ספינת דיג השוהה בקרבת חופי מלטה. זהו הילד השלישי במספר שמת על סירה זו, מאז יצאה לדרכה מחופי לבנון לפני 10 ימים במטרה להגיע לחופי איטליה. מדובר בסירת דיג קטנה הנושאת עליה 61 מבקשי מקלט מסוריה ולבנון.
נוסעי הסירה תקשרו עם קרובי המשפחה שלהם באמצעות טלפון לווייני, ואלו סיפרו ביום שני שהתגלתה דליפה בסירה. ארגון זכויות האדם, Alarm Phone, דיווח כי פנה לרשויות במלטה בבקשה לפתוח במאמצי איתור והצלה אך הרשויות לא מסרו את תשובתם לבקשה זו. כמו כן, טוען הארגון שמלטה אסרה על ספינת מטען שעברה בסמוך לאסוף את הנוסעים על סירת הדיג השוקעת - טענה אליה המדינה לא הגיבה.
כאמור, מבקשי המקלט בסירה היו מצויים בקשר עם קרובי משפחתם ודיווחו על מותם של שלושה ילדים, האחרון שבהם אתמול, אך מאז אבד הקשר עמם ועדיין לא ידוע מה עלה בגורלם. ייתכן והם ניצלו על ידי ספינת מטען אחרת שחלפה בסביבה: הרשויות ביוון מדווחות על 60 מבקשי מקלט שהגיעו לחופי כרתים אתמול בלילה על ספינת מטען לאחר שחולצו מכלי שיט שוקע. הזהות בין מספר הנוסעים בשתי הסירות ותיאור כלי השיט השוקע בהחלט מספק סיבה להאמין כי מדובר באותם האנשים אך להשערה זו עדיין אין אישור רשמי. כמו כן, סירות עמוסות מבקשי מקלט עושות את דרכם לאירופה דרך הים התיכון על בסיס קבוע - ולא אחת מסתיים המסע המסוכן בהתהפכות כלי השיט או טביעתו. 
מסוק בשירות חיל הים היווני אסף ילדה בת 4 הסובלת מבעיות בריאות היישר מספינת המטען שאספה את הנוסעים משום שמצבה הבריאותי היה קשה, אך מותה של הילדה הוכרז עם הגעתה לבית החולים בכרתים. במידה ומדובר באותה קבוצת מבקשי מקלט, לא ברור האם מדובר בילדה שעל פטירתה דיווחו לבני משפחתם אתמול ('הילד השלישי' עליו דובר - לא ידוע האם מדובר בבן או בת) או שעם מותה של הילדה מניין הילדים ההרוגים באירוע עלה לארבעה.
 
מאז הגיע לשיאו בשנת 2015, משבר הפליטים עדיין ממשיך לגבות את חייהם של רבים המנסים להגיע לחופי אירופה דרך נתיבי השיט של הים התיכון, לרוב בכלי שיט קטנים שאינם ערוכים לשיט במים עמוקים הנושאים עליהם מספר רב של נוסעים. בשנת 2021 לבדה דווח על 3,321 מתים או נעדרים במהלך חציית הים התיכון - כך לפי נתוני נציבות האו"ם לפליטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה