בריאות

"שפעת היא מחלה קשה, שעלולה להיות קטלנית": מאוחדת במבצע חיסונים

קופת החולים למאוחדת יוצאת במבצע חיסוני שפעת. "שפעת היא מחלה קשה, שעלולה להיות קטלנית בקרב קבוצות סיכון"
מערכת ice | 
מאוחדת (צילום דוברות מאוחדת)
בימים הקרובים תתחיל קופת חולים מאוחדת את מבצע חיסוני השפעת לשנה זו, עם הזמנה של 250,000 חיסונים. בין החיסונים שיתקבלו השנה יהיו חיסון HD (פלוזון) עם מינון מוגבר למבוגרים בגיל 65 ומעלה, וחיסון בתרסיס (פלומיסט) המיועד לילדים מגיל שנתיים ועד גיל 49. החיסונים יגיעו למרפאות הקופה ברחבי הארץ בתחילת השבוע הבא.
השפעת השנה צפויה להיות עזה במיוחד, לאחר שאוסטרליה וניו-זילנד דיווחו על תחלואה גבוהה מהממוצע. יותר ממחצית מהמאושפזים בשתי המדינות היו ילדים מתחת לגיל 16, כשחלקם נדרשו לטיפול נמרץ. בישראל, כמעט כל ילד רביעי חולה בשפעת, ובמעונות היום כל ילד שני. תינוקות וילדים צעירים עלולים לפתח סיבוכים חמורים כתוצאה מהמחלה, מה שמדגיש את החשיבות של החיסון השנה.
ד"ר רוני פרבר, מנהל מחלקת בריאות הציבור בקופת חולים מאוחדת: "ההיענות לחיסון בשנה שעברה הייתה נמוכה יחסית וראינו ירידה של כ- 4% בקרב מבוטחי מאוחדת לעומת השנה הקודמת, בעיקר בגלל שהמלחמה פרצה בשיא עונת החיסונים ולאנשים לא הייתה את הפניות הנפשית לזה והחורף ועונת הגשמים החלו מאוחר. כתוצאה מכך פקדה את ישראל מגפת שפעת נרחבת, שהייתה עוצמתית יותר מאשר בחורפים קודמים, והעומס בחדרי המיון ובמחלקות האשפוז עלה בהתאם. חשוב שנזכור שהדרך הטובה ביותר להתגונן מפני המחלה ולמנוע את הסיבוכים האפשריים שלה היא באמצעות חיסון".
"שפעת היא מחלה קשה, שעלולה להיות קטלנית בקרב קבוצות סיכון", מסביר ד"ר פרבר, "השנה גם קיימת התכנות לתחלואה צולבת של שפעת עונתית עם תחלואת הקורונה. שילוב זה צפוי לגרום לעומס נוסף על מערכת הבריאות מעבר לעומס הרגיל בעונה זו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה