בריאות

בשורה לנשות ירושלים והסביבה: זה השירות החדש שמעניקה מאוחדת

קופת החולים מאוחדת חנכה את "מרפאת גיל המעבר" לנשים אשר ממוקמת במתחם מרכז בריאות האישה המחוזי של הקופה בירושלים. המרפאה מעניקה שירות רפואי לנשים, הנמצאות בכל שלבי גיל המעבר, כולל אבחנה, הערכה והמלצות לטיפול במטרה למנוע ולהפחית תסמינים ומחלות בגיל המבוגר

מערכת ice |  2
מאוחדת (צילום דוברות מאוחדת)
קופת חולים מאוחדת חנכה לאחרונה את "מרפאת גיל המעבר" המיועדת לנשים, אשר ממוקמת במתחם מרכז בריאות האישה המחוזי של הקופה בבית אגד בכניסה לירושלים. מדובר במרפאה מיוחדת המעניקה שירות רפואי לנשים, הנמצאות בכל שלבי גיל המעבר, כולל אבחנה, הערכה והמלצות לטיפול במטרה למנוע ולהפחית תסמינים ומחלות בגיל המבוגר, כדוגמת מחלת לב, סרטן, אוסטאופורוזיס, חרדות, דיכאון ועוד.
על פי קופת החולים מאוחדת, מרפאה נוספת ממוקמת בבית החולים משגב לדך מבית מאוחדת בירושלים.  המרפאה החדשה הושקה בכנס מיוחד שערך אגף הרפואה של מאוחדת במחוז ירושלים במרכז הלאומי 'שלווה' בעיר, בנוכחותו של ד"ר מנחם ביתן המנהל הרפואי של מאוחדת במחוז ירושלים, אנשי רפואה ואורחים רבים.  
כידוע, גיל המעבר אצל נשים מתחיל לרוב במהלך העשור החמישי לחייהן (בממוצע בגיל 51) לאחר הפסקה של שנה במחזור הווסת. בתקופה זו, רמת ההורמונים הנשיים הולכת ופוחתת והשחלות מפסיקות אט אט את פעולתן.
כ-80% מהנשים חוות בגיל המעבר תסמינים טיפוסיים המשפיעים על הגוף והנפש ופוגעים באיכות החיים, ביניהם גלי חום, הזעות לילה, דפיקות לב, הפרעות שינה, ירידה בזיכרון ובריכוז ועוד. הירידה ההדרגתית ברמת ההורמונים בגוף גורמת להאצה של מחלות כרוניות כמו דילול העצם (אוסטאופורוזיס), טרשת בכלי הדם, מחלות לב ודמנציה. 
ד"ר הדס רוזנפלד, סגנית המנהל הרפואי של מאוחדת במחוז ירושלים, ציינה כי הטיפול בתסמיני גיל המעבר מתחיל בקיום אורח חיים בריא, שמירה על משקל תקין, ביצוע פעילות גופנית והימנעות מהרגלים לא בריאים כגון עישון. לצד זאת, הדגישה ד"ר רוזנפלד כי הטיפול בתסמיני גיל המעבר דורש מעקב סדיר אצל רופאה המשפחה ורופא הנשים. 
לצד זאת, ציינה ד"ר רוזנפלד: "הטיפול היעיל ביותר לתסמיני גיל המעבר הוא טיפול הורמונלי המבוסס על אסטרוגן. הזמן המומלץ להתחיל בטיפול הוא מתחת לגיל 60 ותוך עשר שנים מתום הווסת. התחלת הטיפול בתקופת 'חלון ההזדמנויות' הזה בתחילת גיל המעבר נחשבת בטוחה במיוחד ועל כן חשוב להגיע מוקדם לבדיקה ולהתחיל טיפול".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה עם נשים מנהריה (ל"ת)
    R 07/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שירות לקוחות מזעזע
    חנוך 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שמעניין את מאוחדת זה דבר אחד והוא גיוס לקוחות כאילו הייעוד של קופת החולים הוא צירוף לקוחות ולא שירות וטיפול בלקוחות קיימים רק קופח מכבי יודעת לתת שירות
    סגור