בריאות

המסעדה האהובה נסגרת מיידית: "ליקויים תברואיים רבים, סכנה לציבור"

פרופ' נטליה בילנקו, רופאת מחוז אשקלון, חתמה היום על צו הפסקה מינהלי למסעדת "אילנצ'", רחוב גאון הירדן 41, בקריית גת, זאת בשל שורה של ליקויים. הממצאים המלאים בפנים
מערכת ice |  8
מסעדה סגורה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המסעדה האהובה נסגרת. צו הפסקה מנהלי הדורש לחדול באופן מידי מכל פעילות עסקית, המשמשת לממכר ו/או הכנת מזון, בבית העסק הפועל ברח' גאון הירדן 41 קרית גת הוצא היום (ראשון) לבעלי העסק על ידי פרופסור נטליה בילנקו רופאת מחוז אשקלון.
בהסבר נכתב: "בית העסק המשמש כמסעדה, הינו עסק הטעון אישור עפ"י חוק רישוי עסקים, לפי פריט 4.2 א' בצו רישוי עסקים, ואינו מחזיק ברישיון כנדרש כאמור על פי חוק. בביקורת תברואית שנערכה במקום, על ידי מחלקת בריאות הסביבה שבלשכת הבריאות באשקלון, ביום 15/08/2024 נמצאו בעסק ליקויים תברואיים רבים המהווים סיכון של ממש לבריאות הציבור, בהיותם נוגדים את דרישות החוק להפעלת בית עסק מסוג זה, כמפורט בדו"ח הביקורת המלא".

בין הממצאים: "תשתיות לקויות, חוסר במתקנים וציוד הדרושים לצורך הפעילות בעסק, תזרימי עבודה לקויים והימצאות פוטנציאל גבוה לזיהום צולב ולתחלואה שמקורה במזון. לאור האמור, בתאריך ,15/08/2024 הוזמן בעל העסק להליך שימוע, שהתקיים ביום ,18/08/2024 אולם בעל העסק לא התייצב בהתאם לנדרש ולא עשה שימוש בזכותו להשמיע טענותיו, בטרם התקבלה ההחלטה בעניינו".
עוד הסבירה: "לאחר שבחנתי את הטענות שהוצגו בפניי ע"י המפקחת המחוזית לבריאות הסביבה ולאחר ששקלתי את מלוא השיקולים הנוגעים לעניין, וכן לאחר שקיימתי את חובת ההיוועצות המשפטית כנדרש בדין,החלטתי כי נוכח הסיכון הנובע מהמשך פעילות העסק, הנני מצווה על הפסקה מידית של כל עיסוק בעסק ועל סגירתו המידית. על הבעלים\המחזיק\על מי שבפיקוחו או בהשגחתו פועל העסק המצוין לעיל ועל כל מי שמועסק בשירותם, להפסיק מידית את העיסוק בעסק".
לסיום הדגישה: "בהתאם לסעיף 24 לחוק הנני מסמיכה את משטרת ישראל ואת נציגי משרד הבריאות במשרדנו, לנקוט באמצעים הדרושים, כדי להבטיח ציות להוראות הצו ולהביא להפסקתו המידית של העיסוק בבית העסק הנ"ל. צו הפסקה מנהלי זה יעמוד בתוקפו 30 יום מיום נתינתו, אם לא בוטל לפני כן על ידי או ע"י בית משפט. הרואה עצמו נפגע ע"י צו זה רשאי לבקש את ביטולו בביהמ"ש , אולם הגשת הבקשה לא תעכב את ביצועו של הצו, כל עוד לא החליט ביהמ"ש החלטה אחרת".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    באמת?
    שלי 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השמועה אומרת שבגלל שזה בשכונה שהפכה את עצמה לחרדית, והוא לא בכשרות שמתאים להם, אז הם מתלוננים עליו כל הזמן כדי שיעזוב את המקום. ואם זה נכון - זה חמור מאוד ויש לשים על זה את הדעת.
    סגור
  • 6.
    תבדקו עוד מסעדות פחד אלוהים
    ללא שם 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אכלנו במסעדה ויומיים הבן שלי הוציא את בנשמה עם הקאות ושלשולים יותר אין מסעדות
    סגור
  • 5.
    סתם מתנכלים למסעדה
    שי בוכניק 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אחד המקומות הנקיים והטעימים בעיר. צרות עין של שכנים ואחרים...
    סגור
  • 4.
    מסעדה אהובה? אכלתם ח7א בשופל
    חחח 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ועוד שילמתם על זה.
    סגור
  • 3.
    לא מובן
    אוהב לאכול 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי החליט שמדובר במסעדה אהובה? הכתב מטעם? נעשה שם סקר שביעות רצון? אינני מכיר את המסעדה הזאת אבל אולי כבר יש לה עבר מפוקפק?
    סגור
  • 2.
    גאון הירדן 41, קרית גת (ל"ת)
    בוקר 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אולי יש שם נוסף למסעדה כי השם הזה לא מוכר בקריית גת (ל"ת)
    שאלה 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לא נכון ,תבדוק שוב (ל"ת)
    אבי 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור