בריאות

מחקר חדש ומדאיג חושף: כך יכולת הזיכרון שלנו נפגמת ונהרסת

מחקר חדש שנערך על ידי ד"ר שרון גילאי דותן באוניברסיטת בר אילן, קובע כי תמונות מטושטשות עשויות לפגוע ביכולת הזיכרון של בני האדם. בניגוד לכך, תמונות ברורות נזכרו ב-50% בהשוואה לתמונות דהויות

מערכת ice |  2
מוניטורים ושתלים מוחיים (צילום shutterstock)
מחקר שנעשה לאחרונה במעבדה של ד"ר שרון גילאי־דותן מבית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה באוניברסיטת בר־אילן, בחן את הקשר בין רמת החדות של תמונה לבין הסיכוי שלה להיזכר. במסגרת המחקר, המשתתפים קיבלו תמונות דהויות מאוד ותמונות חדות וברורות, בכדי לבחון את ההשפעה שלהן על הזיכרון
בהמשך, הנבדקים היו צריכים לעבור מבחן מיוחד שבחן את רמת הזיכרון שלהם לאחר שנחשפו לאותן תמונות. על פי ממצאי המחקר, התמונות הברורות נזכרו ב-50% יותר ביחס לתמונות הדהויות שהוצגו לנבדקים. מלבד זאת, עורכות המחקר מצאו כי רמת הזיכרון של הנבדקים הייתה נמוכה יותר במחקרים קודמים אשר לא כללו את שיטת הקידוד הטבעי. 
לטענת ד"ר שרון גילאי דותן,  הסבירה את תוצאות המחקר: "הילדים של היום למשל לומדים הרבה מהסלולרי שבו הסרטונים אינם בגודל או באיכות טובים מספיק לזכירה, ילדים אחרים מגיעים להישגים נמוכים משום שהראייה שלהם מטושטשת והם לא מצליחים לעקוב אחרי מה שנכתב או מוקרן על הלוח, אחרים לא זוכרים פנים כי חדות הראייה שלהם פגומה".
עוד ציינה ד"ר גילאי דותן: "תכונות פיזיקליות כמו ניגודיות, טשטוש ואף גודל התמונה משפיעות באופן ישיר על הזיכרון. ההמלצות שלנו הן להקפיד על בדיקות ראייה תקופתיות, ובכל מקרה שיש תחושה שקיימת ירידה בהישגים בלימודים או הידרדרות כלשהי של הזיכרון, כבר במצב קל, מומלץ לגשת לבדיקת ראייה".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ברור !חצי מחברי הליכוד(8 שנות לימוד) עשו ד״ר בבר אילן!! (ל"ת)
    שמעוני 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    די הגיוני שלא זוכרים משהו שלא ראינו בבירור,
    ציפי 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפי שקשה יותר לזכור מלים חסרות משמעות מאשר מלים מוכרות
    סגור